• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1400110301425
  • خبرنگار : 71460

واکنش سرمربی سابق آزمون در روسیه به انتقال او به لورکوزن

واکنش سرمربی سابق آزمون در روسیه به انتقال او به لورکوزن

رینات بیلیالتدینوف سرمربی سابق آزمون در روبین کازان عنوان کرد ترکیب فعلی لورکوزن خیلی از تیم زنیت بهتر نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، سردار آزمون، مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران و باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ پس از کش و قوس‌های فراوان با قراردادی پنج ساله به بایر لورکوزن پیوست.

سردار آزمون، مهاجم ایرانی باشگاه زنیت، از سطح لیگ برتر روسیه پیشی گرفته است، اما بازیکنان لورکوزن آلمان که او از فصل جدید در آن بازی خواهد کرد، قوی‌تر از تیم فعلی او نیستند. این نظر توسط رینات بیلیالتدینوف سرمربی سابق آزمون در روبین کازان به تاس بیان شد.


لورکوزن در ۲۲ ژانویه از امضای قرارداد با آزمون خبر داد. قرارداد باشگاه لورکوزن و مهاجم ۲۷ ساله ایرانی از فصل ۲۰۲۲/۲۳ اجرایی و تا پایان فصل ۲۰۲۶/۲۷ محاسبه خواهد شد.

بیلیاتدینوف گفت: به نظر می رسد که او از سطح لیگ روسیه پیشی گرفته است، اما من فکر نمی کنم که در لورکوزن هم تیمی های قوی تری از زنیت داشته باشد." "بایر" - یک تیم قوی است و بازیکنان تقریبا سطح خوبی در این تیم وجود دارد.  در ۲۷ سالگی وقتش بود به تیم دیگری برود، این آخرین قرارداد بزرگ اوست که بعد از آن یا می تواند جلوتر برود یا به شکلی به روسیه برگردد، دیدن او در آلمان جالب خواهد بود.

سرمربی سابق روبین گفت: او درک خوبی از بازیکنان دارد و زمان مناسبی را برای تغییر لیگ خود انتخاب کرده است.  در فوتبال آلمان، نیاز به تطبیق خواهد بود، اما او دیگر یک پسر نیست، همانطور که از همکاری با هم یاد می کنم، بلکه مردی است که چیزهای زیادی در فوتبال می فهمد. در آلمان، سبک کمی متفاوت است.

آزمون ۲۷ سال سن دارد و از سال ۲۰۱۹ برای زنیت بازی می کند. این مهاجم در ترکیب این تیم سه بار قهرمان روسیه، دو بار قهرمان سوپرکاپ و یک بار قهرمان جام حذفی روسیه شد. وی در مجموع ۱۰۴ بازی برای این باشگاه انجام داد و ۶۲ گل به ثمر رساند و ۲۳ پاس گل داد.

آزمون همچنین برای کازان  و روستوف بازی کرد. در فصل ۲۰۱۹/۲۰ این مهاجم با به ثمر رساندن ۱۷ گل بهترین گلزن مسابقات قهرمانی کشور روسیه شد. آزمون در تیم ملی ایران ۶۰ بازی انجام داده و ۳۹ گل به ثمر رسانده است.

مهاجم ایرانی در مجموع ۲۰۸ بازی در مسابقات قهرمانی روسیه انجام داد که در آن ۸۵ گل به ثمر رساند. بر اساس این شاخص، آزمون با واگنر لاو برزیلی که در ۱۷۱ بازی به همین تعداد گل به ثمر رسانده، در جایگاه اول فهرست بهترین گلزنان خارجی  است. مهاجم زنیت برای اینکه به تنهایی در صدر این لیست قرار بگیرد، باید حداقل یک گل در ۱۲ دیدار باقی مانده لیگ برتر به ثمر برساند.

سردار آزمون خود نیز درباره این انتقال گفت:  بایر ترکیب بسیار خوبی دارد، من مدت زیادی است که باشگاه را دنبال می کنم و از نحوه بازی این تیم خوشحالم. به زودی می توانم در بوندسلیگا بازی کنم. برای من فوق العاده هیجان انگیز است.

بایر لورکوزن با ۳۵ امتیاز از ۲۰ بازی در رده سوم جدول لیگ آلمان قرار دارد. در اوایل این فصل، این باشگاه  به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا راه یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha