• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400110301681
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد

لزوم آغاز آموزش حضوری دانش آموزان/ اولیا خودشان اولین ناظر باشند

لزوم آغاز آموزش حضوری دانش آموزان/ اولیا خودشان اولین ناظر باشند

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: از امروز همه دانش آموزان باید مراجعه حضوری به مدارس داشته باشند و آموزش های حضوری را دیگر به صورت مجازی دریافت نخواهند کرد.

محمد رحمتی، با بیان اینکه از ابتدای مهر آموزش حضوری دانش آموزان را به تدریج آغاز کردیم، گفت: از آذر در همه مقاطع تحصیلی ما آموزش حضوری جریان دارد و با حمایت اولیا و تلاش همکاران آموزش و پرورش و اهتمام دانش آموزان موفق به برگزاری حضوری امتحانات داخلی و نهایی تا پایان دی شدیم.

وی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در برگزاری امتحانات به صورت حضوری، افزود: ستاد ملی کرونا بر توسعه آموزش حضوری تاکید دارد و لذا تداوم و استمرار آموزش حضوری را از ابتدای بهمن آغاز کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با بیان اینکه از آذر آموزش ترکیبی شامل حضوری و مجازی در همه مقاطع تحصیلی ادامه داشت، بیان کرد: برخی دروس حضوری و برخی مجازی آموزش داده می شود و دانش آموزان براساس تقسیم بندی ساعت، روزهای مشخص هفته در مدرسه آموزش حضوری دریافت می کنند.

رحمتی ادامه داد: قبل از امتحانات حضوری دی، همه دانش آموزان به مدرسه مراجعه نمی کردند، زیرا اولیا نگرانی بیماری داشتند، اما از امروز همه دانش آموزان باید مراجعه حضوری به مدارس داشته باشند و در روزهای مشخص آموزش های حضوری را دریافت کنند و دیگر آموزش های حضوری به صورت مجازی ارائه نمی شود.

وی با بیان اینکه برای رفع نگرانی اولیا همه تلاش خودمان را می کنیم، متذکر شد: رعایت فاصله گذاری حداقل یک و نیم متر دانش آموزان از هم رعایت می شود و همه کلاس ها دارای تهویه هستند. البته تعداد دانش آموزان در هر کلاس کم بوده و کشکل خاصی ایجاد نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت وگوی خبری با اشاره به اهمیت آموزش برای پایه اول و دوم مقطع ابتدایی، خاطرنشان کرد: اگر درست آموختن در این پایه ها اتفاق نیفتد در آینده جبران ناپذیر خواهد بود.

وی از اولیا خواست به مدارس اعتماد کنند و خودشان اولین ناظر رعایت پروتکل های بهداشتی باشند و یادآور شد: اگر اولیا ایرادی را مشاهده کردند دانشگاه علوم پزشکی را مطلع کنند تا در کوتاه ترین زمان آن ایراد برطرف شود. البته بازگشایی مدارس براساس چک لیست های ستاد کرونا بوده و تیم های مشترک نظارتی و بازرسی همواره این موارد را بررسی می کنند.

رحمتی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد رعایت بیش از ۹۵ درصدی پروتکل های بهداشتی در مدارس هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha