• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400110301711
  • منبع : نمایندگی سمنان

شگفتی مدیرکل آمار و اطلاعات وزارت بهداشت از فناوری اطلاعات در علوم پزشکی شاهرود

شگفتی مدیرکل آمار و اطلاعات وزارت بهداشت از فناوری اطلاعات در علوم پزشکی شاهرود

ایسنا/سمنان مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز شگفتی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حوزه فناوری اطلاعات و بهره‌گیری از فناوری‌های روز در حوزه‌های مختلف و از جمله در حوزه مقابله با کروناویروس و ثبت و تحلیل عوارض واکسن گفت: برخی از این فعالیت‌ها نمونه‌ای در وزارتخانه نیز ندارد.

دکتر علی شریفی زارچی در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: توانمندی این دانشگاه می تواند الگوی سایر دانشگاه های کشور باشد.

وی با بیان اینکه؛ نیروی تیمی کم این دانشگاه از نظر تخصص و تجربه در حوزه فناوری اطلاعات فوق‌العاده عمل کرده‌اند گفت: عملکرد واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در بخش امنیت شبکه و سامانه‌ها ، استفاده از زیرساخت به روز ارتباطات، نرم افزار، آموزش مجازی و اپیدمیولوژی و تحلیل داده‌های زیستی قابل تقدیر است.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در بررسی انجام شده، نشان از شگفت انگیز بودن برخی فعالیت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دارد و می‌شود با راه‌اندازی یک نمایشگاه مجازی دست آوردهای این دانشگاه در دسترس دانشگاه‌های سراسر کشور قرارداده شود و بی‌شک این دانشگاه می‌تواند بعنوان الگویی برای تمام کشور معرفی شود.

دکتر شریفی زارچی خاطرنشان کرد: این دانشگاه قابلیت پیشرفت بیشتر و تبدیل شدن به یک قطب، در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده در زمینه علوم پزشکی را دارد.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اقدامات معاون پژوهشی و همکاران‌شان در علوم پزشکی شاهرود در زمینه ثبت و تحلیل عوارض واکسن کرونا، تاثیرگذاری واکسن‌های مختلف، کاهش بستری و قربانیان، کووید۱۹ فراتر از حد تصور بوده است.

شریفی زارچی ادامه داد: توسعه و بومی‌سازی و بهره‌برداری از یک فایروال لایه باز، راه‌اندازی بستر ارتباطی IP و داده، بهره‌گیری از زبان برنامه نویسی R با سه نیروی متخصص، به عنوان زبان پیشرفته تحلیلی که شاید در وزارت نیز نمونه‌اش وجود نداشته باشد از موارد شاخص موجود در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است و می‌تواند الگوی بارزی در سراسر کشور باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha