• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400110301798
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در گفت‌وگو با کارگردان نمایش مطرح شد

نگاهی به سه دوره اجرای آدیداس/ رکوردهایی که شکسته شد

نگاهی به سه دوره اجرای آدیداس/ رکوردهایی که شکسته شد

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر «آدیداس» با اشاره به سه دوره اجرای این نمایش از استقبال فوق‌العاده تماشاگران و شکسته‌شدن رکوردهای اجرای نمایش در مشهد خبر داد.

پویا غازی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پایان دوره سوم اجرای نمایش آدیداس در مشهد، اظهار کرد: تئاتر آدیداس برای نخستین بار در تابستان سال ۱۳۹۷ با نویسندگی مهدی ضیا چمنی و کارگردانی بنده با هدف نمایش تفاوت نسل‌ها و ارتباط میان انسان‌ها و تنهایی آدم‌ها تولید و اجرا شد.

وی با اشاره به داستان نمایش که در دو صحنه اتفاق می‌افتد، افزود: نمایش آدیداس درباره پسری است که پدر و مادرش به سفر رفته‌اند و دایی‌اش پیش او آمده است. پسر می‌خواهد برای شام همراه با دوستانش به بیرون رفته و پیتزا بخورد، اما دایی نمی‌گذارد و می‌گوید چون دیر وقت است پیتزا را در خانه بخور و بیرون نرو. در این میان اتفاقاتی میان این دو فرد می‌افتد و مخاطب شاهد شکاف عمیقی است که میان نسل‌ها وجود دارد.

غازی ادامه داد: در صحنه دوم نمایش دوستان پسر به جمع می‌پیوندند و اتفاقی رقم می‌خورد؛ دایی متوجه صحبت‌های پسر و دوستانش نمی‌شود. در این میان همه تنها هستند و هرکس از چیزی فرار می‌کند که آن تنهایی آدم‌ها است.

وی با اشاره به استقبال از این نمایش و جوایز دریافتی آن، تصریح کرد: اجرای این نمایش در سال ۱۳۹۷ با استقبال بسیار خوبی تماشاگران مواجه شد و بر این اساس در سال ۱۳۹۸ بار دیگر نمایش را اجرا کردیم.

کارگردان نمایش آدیداس خاطرنشان کرد: در آن سال تئاتر آدیداس با شرکت در جشنواره تئاتر خراسان رضوی جایزه نخست کارگردانی، جایزه نخست نویسندگی، جایزه نخست بازیگری مرد و دو جایزه دیگر دریافت کند و به عنوان تئاتر برتر به جشنواره تئاتر فجر راه بیابد. با این حال در آن سال از حضور در جشنواره انصراف دادیم.

وی با اشاره به سومین دوره اجرای این نمایش، خاطرنشان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و پس از بازگشایی سالن‌های تئاتر تصمیم گرفتیم نمایش را برای سومین دوره اجرا کنیم. در این دوره با سه تغییر در بازیگران و همچنین تغییرات کوچکی در اجرا نمایش را به روی صحنه برده و با استقبال تماشاگران رو به رو شدیم.

غازی با بیان اینکه آدیداس در سومین دوره اجرای خود با استقبال فوق‌العاده تماشاگران مواجه شد، بیان کرد: در این دوره اجرا اتفاقات بسیار خوبی برای آدیداس رقم خورد و این نمایش در ۴۰ اجرای خود حتی یک صندلی خالی نداشت.

وی با اشاره به رکوردهایی که تئاتر آدیداس در سه دوره اکران خود شکست، گفت: یکی از رکوردهایی که از آن خود کردیم رسیدن تعداد تماشاگران در مجموعه اجراها به ۸۰۰۰ نفر بود. همچنین این نمایش در روزهای پایانی سومین دوره اجرای خود توانست ۸ اجرا در سه روز داشته باشد که رکورد جدیدی برای تئاتر مشهد بوده و نخستین بار در سطح استان است که چنین اتفاقی برای یک نمایش رخ داده است.

این کارگردان تئاتر در خصوص محل اجرای نمایش، عنوان کرد: در ابتدا قرار بود آدیداس در سالن نمایش حوزه هنری که در پی تغییر مدیریت چند سالی درهایش بر روی اهالی تئاتر -بجز افرادی خاص- بسته شده بود به اجرا در بیاید. با این وجود در حالی که این نمایش تمامی مجوزهای لازم را داشت و به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در جشنواره تئاتر فجر از تمامی فیلترها عبور کرده بود، حوزه هنری در آخرین لحظات فیلم نمایش را از بازبینی خارج کرد و به یکباره به ما گفتند که اجرای این نمایش در اولویت نیست در حالی که نمایش تاریخ انقضا ندارد.

وی افزود: این در حالی است که نمایش تاریخ انقضا ندارد و حتی محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این به تماشای نمایش آمده بوده و در جلسه نقد و بررسی نمایش حضور پیدا کرده بود.

غازی گفت: پس از آن مجبور شدیم نمایش خود را در سالن خورشید بر روی صحنه ببریم؛ اما این سالن نیاز به بازسازی و تعمیراتی داشت که آن را با هزینه شخصی خود انجام داده و سالن را برای اجرا آماده کردیم.

وی اضافه کرد: آدیداس در حال حاضر پرفروش‌ترین نمایش سالن خورشید است و توانست بیش از ۱۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشد که اتفاق خوبی برای یک سالن بلک باکسی با ۸۰ نفر ظرفیت است.

کارگردان نمایش آدیداس با اشاره به فعالیت‌های آینده این گروه نمایش، گفت: این روزها در حال تلاش برای اجرای این تئاتر در تهران هستیم و امیدواریم پس از هماهنگی‌های لازم تا پیش از پایان سال این نمایش را در پایتخت به روی صحنه اجرا ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha