• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400110301885
  • خبرنگار : 71129

اعتراض علیه پاسپورت واکسن کرونا در سراسر اروپا

اعتراض علیه پاسپورت واکسن کرونا در سراسر اروپا

هزاران تن از مردم در سراسر اروپا علیه پاسپورت واکسن کرونا و سایر اقداماتی که دولت‌ها برای مواجهه با این بیماری ویروسی همه‌گیر وضع کرده‌اند، دست به اعتراضات خیابانی زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تجمع‌های اعتراضی در آتن، هلسینکی، لندن، پاریس و استکهلم برگزار شد.

اعتراضات در پاریس صدها تن را به خیابان‌ها کشاند تا علیه اقدامات جدیدی که دولت فرانسه برای مقابله با کرونا از روز دوشنبه اجرایی می‌کند، دست به اعتراض بزنند. این اقدامات جدید شامل محدودیت‌های سختگیرانه برای افرادی می‌شود که از تزریق واکسن کرونا امتناع کرده‌اند و به این ترتیب، این افراد واکسینه نشده از سوار شدن به هواپیما، حضور در رویدادهای ورزشی، کلوپ‌ها، سینماها و سایر تجمعات منع می‌شوند.

رسانه‌های فرانسه نیز گزارش دادند که اعتراضات همچنین در سایر شهرهای این کشور برگزار شد.

در سوئد نیز که گواهی واکسینه شدن برای حضور در تجمعات بیش از ۵۰ نفر ضروری است حدود ۳۰۰۰ تن در مرکز استکهلم دست به راهپیمایی زده و در اعتراضاتی که توسط "جنبش آزادی" سازماندهی شده بود، در میدان اصلی این شهر حضور یافتند.

رسانه‌های سوئد گزارش دادند که نمایندگانی از "جنبش مقاومت نئونازی نوردیک" در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و پلاکاردهایی در دست داشتند. پلیس از نزدیک تحرکات این گروه را که رفتارهای خشونت آمیز در جریان راهپیمایی‌ها و اعتراضات دارند، رصد می‌کرد.

پلیس امنیت سوئد نیز هشدار داد که افراط گرایان جناح راستی ممکن است در این راهپیمایی که روز شنبه برگزار شد، شرکت کنند البته هیچ درگیری و زد و خوردی گزارش نشد.

اعتراضاتی مشابه هم با حضور حدود ۱۰۰۰ تن در گوتبورگ، سوئد برگزار شد.

دولت فنلاند نیز در واکنش به افزایش موارد مبتلایان به کرونای سویه اومیکرون پیش از کریسمس اقدامات جدیدی را به مقام‌های محلی و منطقه‌ای برای مقابله با کرونا ابلاغ کرد.

محدودیت‌ها شامل کاستن یا ممنوعیت رویدادها، برگزاری کلاس‌های آنلاین دانشگاه‌ها، محدودیت در خدمات رستوران و تعطیلی رویدادهایی می‌شود که خطر ابتلای مردم در آنها وجود دارد. رستوران‌ها و رویدادها هم باید از مردم و مشتریان پاسپورت واکسن بگیرند.

پلیس همچنین اعلام کرد ۴۰۰۰ نفر روز شنبه در خیابان‌های مرکزی هلسینکی برای اعتراض به قوانین کرونایی حضور داشتند. گروهی موسوم به "تظاهرات جهانی" این راهپیمایی را ترتیب داده بودند. هیچ گزارشی از دستگیری یا خشونت به پلیس ارائه نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha