• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400110301920
  • خبرنگار : 50214

یک مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه خبر داد

اختصاص ۶۶ هزار میلیارد تومان به صندوق‌ عدالت و پیشرفت استانها

اختصاص ۶۶ هزار میلیارد تومان به صندوق‌ عدالت و پیشرفت استانها

ایسنا/یزد معاون هماهنگی استان‌های معاونت توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۶۶ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های عدالت و پیشرفت استانها خبر داد.

" علیرضا نعمتی" امروز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ضمن اشاره به تدوین بودجه سال آینده کشور با استفاده از ظرفیت تمام استان‌ها، هدف کلی سازمان برنامه و بودجه کشور برای سال ۱۴۰۱ را تمرکززدایی و تفویض اختیار بیشتر به استانها خواند.

وی از تغییر ریل گذاری در بودجه ریزی کشور و اهتمام به رشد اقتصادی خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده، کسری بودجه از ۴۶۴ هزار میلیارد تومان به نزدیک ۳۰۱ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

نعمتی در بخش دیگری از سخنانش به رشد ۷ درصدی منابع عمومی دولت در بودجه ۱۴۰۱ اشاره و تصریح کرد: سهم بودجه عمرانی کشور نیز در سال آینده  ۱۸ درصد  افزایش یافته است.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه کشور از کاهش ردیف‌های بودجه و تمرکز بر اولویت دستگاه‌های اجرایی به عنوان یکی از ویژگی های بودجه ۱۴۰۱ یاد کرد و گفت: در بودجه سال آینده کل دستگاه‌های تعریف شده در بودجه به ۵۰ دستگاه ملی و ۳۱ استان رسیده که البته این موضوع پاسخگویی دستگاه‌ها نسبت به بودجه‌هایی که در اختیار دارند را افزایش می‌دهد.

نعمتی با تاکید بر سادگی، ننتیجه‌گرایی، نظارت‌پذیری و  کمک به جلوگیری از رشد هزینه‌ها به عنوان دیگر ویژگی‌های بودجه سال آینده اشاره کرد.

وی از اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های هادی روستایی به دنبال استانی شدن آنها خبر داد و افزود: جبران خسارت ناشی از بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی موضوع جزو ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه از ۴۴ میلیارد تومان در سال جاری به ۵۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

این مسئول در پایان نیز اظهار کرد: ۶۶ هزار میلیارد تومان در سال آینده برای صندوق‌های عدالت و پیشرفت اختصاص پیدا خواهد کرد و چهار هزار میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات قانون توسعه متوازن به استان‌ها تخصیص می یابد.

گفتنی است؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از زحمات سیدمجتبی حسینی پور، طی حکمی مجید دهقانی زاده را به سمت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد منصوب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha