• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400110302059
  • خبرنگار : 50300

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان:

حضور بانوان در جامعه باید فعال و آگاهانه باشد

حضور بانوان در جامعه باید فعال و آگاهانه باشد

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به سهم ۳۵ درصدی اشتغال بانوان در جهاد دانشگاهی استان، بر لزوم حضور فعال و آگاهانه زنان در جامعه تاکید کرد.

دکتر سیدعلیرضا علوی در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن که امروز (۳بهمن‌ماه) در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌های رسمی از اشتغال بانوان نشان می‌دهد از ۲۳.۵ میلیون نفر شاغل در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور، ۳.۵ میلیون نفر را بانوان تشکیل می‌دهند؛ یعنی حدود ۱۵ درصد از جمعیت شاغل در دستگاه‌های اجرایی، بانوان هستند.  

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان این نسبت تقریبا ۲.۴ برابر میانگین کشوری است؛ ۱۸۰ نفر از شاغلان در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، بانوان هستند که شامل ۳۵ درصد شاغلان است و این نسبت در سازمان ما جای خوشحالی دارد.

علوی گفت: با توجه به فرهنگی و علمی بودن سازمان، سهم قابل توجهی از فعالیت‌ها توسط بانوان انجام می‌شود و از طرفی نیز نیاز به توجه است که حضور خانم‌ها توام با آگاهی و بینش باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ دی‌ماه آماری در خصوص وضعیت خانواده در کشور منتشر شد که قابل تامل بود؛ بنا بر این آمار به طور میانگین بانوان ایرانی در ۲۹ سالگی صاحب فرزند اول خود می‌شوند و سن ازدواج نیز بین بانوان، ۲۴ سال است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به مطالعات انجام‌شده در حوزه علوم اجتماعی، بیان کرد: وجود فرزند می‌تواند بخشی از اختلافات بین زوجین را که به صورت طبیعی نیز وجود دارند، کاهش دهد. در سال ۹۷ مطالعه‌ای ملی انجام شد که نتایج آن نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد بانوان ایرانی متاهل تمایل دارند دو فرزند داشته باشند و این رقم در آقایان ۵۶ درصد است. ۱۹ درصد بانوان و ۱۷ درصد آقایان نیز تمایل به تک فرزندی دارند و ۱۱ درصد بانوان و ۱۳ درصد آقایان هم تمایل دارند که بیش از دو یا سه فرزند داشته باشند.‌

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش بانوان و خانواده در سازمان سازمان جهاد دانشگاه خوزستان در سه سال گذشته گفت: محور اصلی فعالیت این بخش، سلامت بانوان و خانواده است؛ ما نیازمند جامعه‌ای هستیم که بانوان در آن هم حضور فعال داشته باشند و هم حضور آگاهانه.

علوی افزود: تلاش می‌کنیم در بخش بانوان و خانواده، به ارتقای سلامت بانوان و تحکیم خانواده کمک کنیم. همچنین تا پایان امسال سامانه مشاوره آنلاین سازمان را در حوزه خانواده ویژه کارکنان و دانشجویان راه‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha