• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400110402356

در دیدار ایسنا از قرارگاه 19 دی مطرح شد

قرارگاه «19دی» به دنبال اجرای روش های ایجابی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب در قم است

قرارگاه «19دی» به دنبال اجرای روش های ایجابی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب در قم است

ایسنا/قم دبیر اجرائی قرارگاه ۱۹ دی با اشاره به اینکه به دنبال طرح بوستان تراز اسلامی هستیم، گفت: در بوستان‌ها به دنبال کارهای سلبی نیستیم و اقدامات سلبی فقط در موارد هنجارشکنانه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنای قم با حضور در قرارگاه ۱۹ دی از بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند و با روند فعالیت‌ها و اقدامات این قرارگاه آشنا شدند.
در این نشست بابایی، دبیر اجرائی قرارگاه ۱۹ دی، با تاکید بر اینکه جنگ امروز، جنگ ادراکی و تغییر اراده است، عنوان کرد: در این جنگ اقدامات سلبی اثر گذار نیست و برای پیروزی باید جهاد تببین و جلسات تخصصی صورت بگیرد تا گره‌های ذهنی جوانان حل شود.
وی با بیان اینکه در قرارگاه ۱۹ دی با شناخت کامل از این جنگ ۱۴کمیته با ۹محور عملیاتی تشکیل شده است، اظهار کرد: هر کمیته با هم‌فکری و همکاری نخبگان دانشگاهی، حوزوی و گروهی‌های فعل مردمی برنامه ریزی می‌کند.
وی در رابطه با فعالیت‌های کمیته‌ها تصریح کرد: برای مثال در کمیته اجتماعی، به تقویت محله شبکه محور تاکید شده است؛ زیرا اگر مساجد به رسالت زمان پیامبر (س) برگردند از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: اماکن پرتردد، اماکن خاص مانند آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، اقشار مستعد آسیب به خصوص دانش آموزان و دانشجوها، خانواده‌ها، افراد آسیب دیده و... از محورهای عملیاتی هستند که قرارگاه در آن‌ها کار می‌کند.
دبیر اجرائی قرارگاه ۱۹ دی بیان کرد: در قرارگاه ۱۹ دی از ریز مسائل تا ابر مسائل شناسایی شدند که اساسی‌ترین آن‌ها تزلزل در خانواده و از بین رفتن جایگاه والدین است.
وی یادآور شد: فعالیت در حوزه عفاف و حجاب، باعث فعالیت در حوزه‌های دیگر از جمله تحکیم خانواده نیز می‌شود.
بابایی با اشاره به اینکه صرف ارایه گزارش مسائل حل نمی‌شود و باید به صورت عملیاتی اقدام کرد، افزود: دشمن با قدرت در حرکت است همچنین دشمن به دنبال تغییر فرهنگ به ویژه در قم است.
وی بابیان اینکه بروز اثر اقدامات قرارگاه نیازمند زمان است، گفت: در حوزه عفاف و حجاب، اتوبوسی تحت عنوان کافه گفت‌وگو ایجاد شده تا جوانان پیرامون مسایل و گره‌های ذهنی شان با اساتید مختلف گفت‌وگو کنند.
دبیر اجرائی قرارگاه ۱۹ دی ادامه داد: با توجه به تجربه موفقی که در این کافه و کافه ویژه دختران دهه هشتادی داشتیم، به دنبال افزایش این کافه‌ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه به دنبال طرح بوستان تراز اسلامی هستیم، بیان کرد: در بوستان‌ها به دنبال کارهای سلبی نیستیم و اقدامات سلبی فقط در موارد هنجارشکنانه صورت می‌گیرد.
محسن صفری، سردبیر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه نبود پیوست رسانه‌ای از ضعف‌های اقدامات انجام شده است، عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌هایی که توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود اطلاع رسانی نمی‌شود.
وی ضمن پیشنهاد نظام حل مسأله در استان قم گفت، رسانه‌های مختلف با توجه به نوع رسالت خود می‌توانند در بسیاری از مسایل همکاری کنند؛ زیرا اهالی رسانه‌ منبعی تسهیلگر و مشاوره‌ای جامعی هستند؛ اما از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تعاملات دو طرفه باعث رشد استان می‌شود، گفت: بسیاری از افراد معتقد هستند که اهالی قم دچار آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها نیستند و مشکلات و ناهنجاری‌ها به‌خاطر افرادی است که از خارج از قم به این شهر می‌آیند.
سردبیر خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه حوزه علیمه می‌تواند مدعیاتی که نسبت به ایجاد شهر تراز دارد را در استان قم به صورت عملی نشان دهد، ادامه داد: مسائل فرهنگی از وظایف روحانیت است؛ اما روحانیت و طلبه‌ها به درستی به وظیفه‌ای که دارند عمل نمی‌کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha