• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400110402395
  • خبرنگار : 71451

چگونه از اسارت بعثی‌ها گریختم؟

چگونه از اسارت بعثی‌ها گریختم؟

حسین بعد از بهبودی سه ماه در جبهه کردستان خدمت کرد. پس از چندی در عملیات بدر از ناحیه پا مجروح و در بیمارستان بستری شد و بعد از کمی بهبودی از بیمارستان مرخص شد. او در سال ۱۳۶۴ برای گذراندن خدمت سربازی بعنوان پاسدار رسمی در کمیته انقلاب اسلامی استخدام شد.

به گزارش ایسنا، حسین پهلوانی سال ۱۳۴۵ در روستای کندر متولد شد. او پیش از انقلاب با وجود سن کمی که داشت، شبانه با همکاری معلمان حزب الهی فعالیت خود را در رابطه با آگاه کردن مردم از جنایت‌های شاه طاغوت آغاز کرد و عکس و اعلامیه های امام را در خانه‌های مردم می ریخت و شبانه عکس شاه ظالم را پاره می کرد. در آنروزهای اوج انقلاب با وجود سن کم مردم را دعوت به پیروی از امام خمینی که در آن زمان در تبعید به سر می بردند، می کرد.

حسین درسش را ادامه داد. سال ۱۳۵۸ از نعمت پدر محروم شد و مسئولیت نگهداری از سه خواهر و یک برادر و مادر پیرش بر عهده او نهاده شد.

سال ۱۳۶۰ در بسیج ثبت نام کرد و پس از گذراندن آموزش‌های رزمی در سال ۱۳۶۱ برای اولین بار به جبهه اعزام شد. حسین پهلوانی در عملیات والفجر به دست بعثیان اسیر شد و در همان ساعت اول با دلاوری روی یک جیپ عراقی نشسته و از چنگال بعثیان فرار کرد و در موقع فرار هدف موج انفجار قرار گرفت و جراحت سطحی پیدا کرد.

بعد از بهبودی سه ماه در جبهه کردستان خدمت کرد. پس از چندی در عملیات بدر از ناحیه پا مجروح و در بیمارستان بستری شد و بعد از کمی بهبودی از بیمارستان مرخص شد. در سال ۱۳۶۴ برای گذراندن خدمت سربازی به عنوان پاسدار رسمی در کمیته انقلاب اسلامی استخدام شد و بالاخره در چهاردهم فروردین ماه عملیات پیروزمندانه «کربلای ۵» در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

او در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است:«ای برادرم تو هم با درس خواندن می توانی کمک بزرگی به اسلام و جامعه اسلامی بکنی و همچنین خواهرانم بهتر می توانند حرفهای تو را قبول کنند. پس خواهش می کنم هم شما و هم خواهرانم به درس خواندنتان ادامه دهید

و اما روی سخنم با شما خواهرانم، همین قدر بگویم که اگر می خواهید من از دست شما راضی باشم، باید مثل زینب رفتار کنید، مخصوصا حجابتان را حفظ کنید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha