• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400110402451
  • خبرنگار : 50477

امام جمعه گنبدکاووس:

حضرت یحیی بن زید (ع) سند تمدن جرجان زمین است/ ظلم ستیزی شالوده زندگانی امامزاده واجب التعظیم

حضرت یحیی بن زید (ع) سند تمدن جرجان زمین است/ ظلم ستیزی شالوده زندگانی امامزاده واجب التعظیم

ایسنا/گلستان امام جمعه گنبدکاووس وجود مقدس حضرت یحیی بن زید (ع) را سند بزرگ تاریخی مبنی بر تمدن و ظلم ستیزی جرجان زمین و جلوه گاه محبت اهل سنت به اهل بیت (ع) دانست.

حجت الاسلام محمود ترابی صبح امروز در آیین افتتاحیه کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (ع) در گنبدکاووس با تقدیر از برگزاری این آیین باشکوه به منظور تکریم و گرامیداشت امامزاده واجب التعظیم، اظهار کرد: وجود مقدس مضجع شریف امامزاده یحیی بن زید (ع) یک ظرفیت بزرگ تاریخی، تمدنی و فرهنگی برای شمال کشور است که لازم بود با نگاهی علمی و پژوهشی به آن توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه حس من این است که با برگزاری این کنگره طلوع به موقع و جدیدی را در منطقه به ویژه برای جوانان حقیقت طلب و جهادی گلستان و کشور شاهد خواهیم بود، افزود: این وجود مقدس می تواند خورشید عالم تابی برای توسعه فرهنگی، دینی و تمدنی منطقه باشد.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برگزاری این کنگره تجلی جدید نام و یاد امامزاده یحیی بن زید (ع) و آغازی برای تداوم کنگره های ترویجی سرزمین پرافتخار جرجان زمین است، خاطرنشان کرد: سند تاریخ و تمدن و مبارزه با ظلم در جرجان زمین حضور خاندان اهل بیت (ع) و به ویژه این امامزاده شریف است.

ترابی با بیان اینکه حضرت یحیی بن زید (ع) در ادبیات اهل سنت ایران اسلامی به عنوان قرنکی امام مورد تکریم و احترام است، گفت: در حالی که ما فرزندان و نوادگان اهل بیت (ع) را امامزاده می خوانیم اهل سنت به ویژه ترکمن های عزیز، حضرت یحیی بن زید (ع) را امام خطاب می کنند که نشان از عمق ارادت آنها به این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه وجود مضجع شریف امامزاده یحیی بن زید (ع) در گنبدکاووس می تواند محور ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در آسیای مرکزی باشد، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت بزرگ استفاده بهینه و مثمرثمری را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha