• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400110402581
  • خبرنگار : 71129

/به‌روز رسانی شد/

آغاز تخلیه برخی از کارمندان سفارت انگلیس در اوکراین / اتریش و آلمان براساس شرایط تصمیم می‌گیرند

آغاز تخلیه برخی از کارمندان سفارت انگلیس در اوکراین / اتریش و آلمان براساس شرایط تصمیم می‌گیرند

بر اساس توصیه به‌روز شده سفرهای خارجی دولت انگلیس که امروز (دوشنبه) منتشر شد، دولت لندن نیز پس از آمریکا خروج برخی از کارمندان سفارت و اعضای خانواده آنها از سفارتش در اوکراین را به دلیل افزایش تهدیدها از جانب روسیه آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در توصیه به‌روز شده سفرهای خارجی وزارت خارجه انگلیس آمده است، برخی از کارمندان سفارت و وابستگان آنها در کی‌یف در پی افزایش تهدید از جانب روسیه، در حال خروج از اوکراین هستند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: سفارت انگلیس همچنان به فعالیت خود در اوکراین ادامه می‌دهد و کارهای لازم را انجام خواهد داد.

این تصمیم از سوی لندن در پی صدور مجوز خروج کارمندان سفارت آمریکا و اعضای خانواده آنها در اوکراین از سوی وزارت خارجه ایالات متحده گرفته شده است.

آلمان: در حال تحلیل اوضاع هستیم

در همین حال، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد برلین به صورت منظم در حال تحلیل اوضاع در اوکراین است و تحت هر شرایطی آمادگی لازم را دارد تا دیپلمات‌هایش را از کی‌یف خارج کند.

وی پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: ما در هفته‌های اخیر به صورت دائم وضعیت را با شرکای اروپایی خود ارزیابی کرده‌ایم که چگونه می‌توانیم به مؤثرترین روش پاسخ دهیم. من می‌خواهم روشن کنم که ما در مورد حالت مشروط صحبت می‌کنیم.

وزیر خارجه آلمان گفت: ما در شرایطی هستیم که بیشتر به چگونگی کاهش تنش می‌پردازیم تا اینکه گفت‌وگو را ادامه دهیم. باید به صراحت به دولت روسیه بگوییم که باید در روند مذاکرات باقی بمانیم، باید از همه فرمت‌ها استفاده کنیم. همچنین در عین حال برای هر شرایطی از جمله در مورد ایمنی کارمندان خود آماده هستیم.

این دیپلمات ارشد آلمانی افزود، امنیت کارمندان سفارت و دیپلمات‌ها بالاترین و اصلی‌ترین اولویت است.

سایت Euractiv نیز از قول یکی از منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا گزارش کرد، آلمان موضوع قطع ارتباط روسیه با سامانه سوئیفت را در جریان بحث درباره تحریم‌های احتمالی علیه مسکو حذف کرده است. تحریم‌ها در حوزه‌های گاز و نفت به عنوان اقدامات ممکن در نظر گرفته می‌شود.

اتریش: اوضاع وخیم شود دیپلمات‌ها را خارج می‌کنیم

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش نیز  گفت: اتریش برنامه‌هایی برای تخلیه دیپلمات‌های خود از کی‌یف دارد، اما این تنها در صورت بدتر شدن وضعیت اوکراین اتفاق می افتد.

وی گفت: "البته ما برنامه‌هایی برای تخلیه سفارت خود در کی‌یف داریم، اما تاکنون این کار را شروع نکرده‌ایم، زیرا در حال حاضر، در این مرحله، حضور حداکثری در آنجا برای ما بسیار مهم است.

شالنبرگ پس از ورود به بروکسل برای نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت، که ما از نزدیک بر اوضاع نظارت می کنیم، گام های مناسب برداشته خواهد شد.

تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین و در پی استقرار نیروهای نظامی ارتش روسیه در منطقه شدت گرفته است و این مساله باعث شده تا کشورهای غربی به ویژه آمریکا نسبت به احتمال وقوع درگیری و حمله از سوی مسکو علیه اوکراین نگران باشند.

استرالیا هم از خانواده دیپلماتهایش خواست اوکراین را تخلیه کنند

امروز همچنین روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد نیز گزارش کرد، دولت استرالیا تخلیه خانواده دیپلمات‌های خود در سفارتش در کی‌یف را آغاز کرده و از شهروندانش نیز خواسته تا از بیم افزایش تنش‌های بالقوه در مرز با روسیه از اوکراین خارج شوند.

این روزنامه از قول مقام‌های استرالیا نوشت: خدمات کنسولی و تمامی ظرفیت‌های ما برای کمک‌های کنسولی به استرالیایی‌ها ممکن است به دلیل شرایط موجود در اوکراین محدود شود. به شهروندان استرالیا بابت سفر به اوکراین نیز هشدار داده شده است.
در حال حاضر 1400 شهروند استرالیایی در اوکراین هستند اما دولت کانبرا این آمار را تایید نمی‌کند.

فرانسه: احتیاط کنید

وزارت خارجه فرانسه نیز امروز از شهروندانش در اوکراین یا آنهایی که می‌خواهند به این کشور سفر کنند، خواست که جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

یکی از سخنگوهای این وزارتخانه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: ما توصیه‌های سفر را روز یکشنبه به روز و به تمامی شهروندان فرانسه در اوکراین یا آنهایی که می‌خواهند به این کشور بروند، تاکید کردیم تا جوانب احتیاط را بسنجند. ما همچنان از نزدیک تحولات در این کشور را رصد می‌کنیم. دولت پاریس تصمیم دولت‌های واشنگتن و لندن را درباره خروج شهروندانشان از اوکراین به دلیل شرایط پیرامون این کشور و احتمال وقوع درگیری و تهاجم از سوی روسیه رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha