• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400110402829
  • منبع : نمایندگی سمنان

رعایت ۹۷ درصدی پروتکل‌ها در شاهرود

توقف روند افزایشی طلاق و رشد ازدواج‌ها در شاهرود و میامی

توقف روند افزایشی طلاق و رشد ازدواج‌ها در شاهرود و میامی

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن هشدار در خصوص هرگونه عادی‌انگاری از رعایت ۹۷ درصدی پروتکل‌ها در شاهرود و میامی خبر داد.

دکتر حسین شیبانی با بیان اینکه شاخص‌های جمعیتی در سطح استان و در دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان تقریباً یکسان است به آمار جمعیتی در پنج سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: رشد جمعیتی در سال ۱۳۹۶ در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقریباً ۴.۱ رسیده است  و در حال حاضر این نرخ به ۷ درصد رسیده است و این نرخ رشد جمعیت با نرخ جایگزینی آن فاصله زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: تعداد موالید در سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۷۳۴ نفر بوده که در سال گذشته این تعداد به سه هزار و ۳۱۵ رسیده است و لذا بر این اساس نرخ باروری هم در سال جاری ۱.۶۵درصد بوده  که باید با فعالیت، تبلیغ و فرهنگ سازی تلاش شود تا به ضریب ۲.۱درصد برسد.

 وی از توقف روند افزایشی طلاق و بهبود شاخص ازدواج در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و اظهار کرد: نرخ طلاق در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقریبا ثابت است و حداقل نسبت به سال‌های پیش افزایشی نبوده است .همچنین نرخ ازدواج هم افزایشی است و در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۳۶۶ ازدواج ثبت  شده و این در حالی‌ست که در ۹ ماهه سال جاری تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ ازدواج ثبت شده که گویای روند افزایشی شاخص است.

دکتر شیبانی بیان کرد: جمعیت سالمندی در حوزه این دانشگاه نیز نسبت به دیگر نقاط کشور چند درصد بالاتر است و لذا احتمالا در چند سال آینده با جمعیت سالمندی بیشتری مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با توجه به اینکه جمعیت سالمندی تلاش‌ها و  مناسبات خاص خود را می‌طلبد باید از آمادگی کامل برخوردار باشیم و سعی کنیم که این تراز جمعیتی با کمترین نوسان انجام شود چرا که در صورت  بهم خوردن این تراز  در خصوص سلامت و بهداشت سالمندان با  هزینه‌های خاصی مواجه خواهیم شد.پ

وی با اشاره به روند بیماری کووید۱۹ در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه خاطرنشان کرد: کرونا دلتا در سطح  منطقه خوشبختانه بر اساس مشاهده آمار ها دارای یک سیر ثابت است .

دکتر شیبانی تاکید کرد: سویه جدید امیکرون نیز کماکان همچنان وجود دارد و با توجه به عادی‌نگاری صورت گرفته در زندگی، ممکن است با ادامه این رویه درآینده  مارا دچار مشکل کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده در ستاد استانی مقابله با کرونا تا ۹۷ درصد پروتکل‌های  بهداشتی رعایت می شود لذا باید در این خصوص دقت بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha