• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400110503339
  • خبرنگار : 71296

از ۱۳ دی‌ماه

قانون مالیات بر ارزش افزوده خودروسازان داخلی اعمال شد

 قانون مالیات بر ارزش افزوده خودروسازان داخلی اعمال شد

مالیات و عوارض شماره گذاری خودروها براساس رتبه بندی انرژی که به تایید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده مشمول مالیات و عوارض سبز شده است.

به گزارش ایسنا، این نرخ از مالیات براساس رتبه انرژی محصولات از صفر تا پنج درصد برای خودروهای سواری و وانت دو کابین محاسبه و اعمال می‌شود.

همچنین، بر اساس ماده ۳۰ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، انتقال سند خودرو از کارخانه تولیدکننده به خریداران مشمول مالیات می‌شود.

گفتنی است، مبالغ دریافتی از مشتریان مرتبط با قوانین ابلاغی سازمان امور مالیاتی است و ارتباطی با قیمت کارخانه محصولات خودروسازان ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۲۰

این مالیات رو از کی میگیرن از مشتری یا از کارخونه؟! خیلی گنگه خبرتون

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۱۵:۴۸

از مشتری من خودم امروز دعوت نامه پژو پارس امد که چهار میلیون بی وجدانا کشیدن روش بابت مالیات

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۲۲:۳۱

در جیب مردم نباید پول ذخیره شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۸:۳۲

آقا اینا از یک طرف در موقع مقرر خودرو تحویل ندادند حالا ارزش افزوده میگیرند آخه آدم حرف دل شو به کی بگه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۱۲:۰۹

خیلی مسخره است خب تولید کننده از جیب مردم می دهد البته با سودش. اگر یک میلیون مالیات بدهد از مردم سه میلیون می گیرد. بیچاره مردم که گیر شما افتاده اند. ..

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۱۳:۰۲

از مشتری .... شیوه جدید برای افزایش قیمت خودرو ...

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۱۴:۳۴

خیلی مسخره

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۵

سلام راز حمایت مبهم دولت از این دو خودروساز چیست؟ اول بگویید چرا با این قیمتهای کاذب و غیر واقعی کارخانه و بازار آزاد سیا مقابله نمیشود؟ مگر دلار چندبرابر شده که پراید قیمت کارخانه 20 میلونی دوسال پیش اینقدر بی قاعده افزایش یافته و همه ناظر آن شده اند هی وای چه کنم چه کنم می کنند؟؟؟!!! خجالت آور است ...بعد از آن به مالیات ماشینهای لوکس بپردازید که فقط ثروتمندان خریدار آن هستند. پراید و تیبا و سمند دیگر ارزانترین ماشینهایی هستند که هر خانواده ایرانی باید به آسانی آن را تهیه کند آنهم اتومبیلهای 20 سال قبل را ؟! چرا باید اتومبیلی را که 10 سال پیش خریده ایم قیمتش بین 5 تا 8 برابر شده باشد؟ همه جای دنیا به ازای هرسال کارکرد از قیمت آن کاسته میشود!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۶ ۱۲:۰۲

تحویل خودروی من 30 دی 1400 بود و در قرارداد نمایندگی هم نوشته شده بودکه تحویل 30 دی 1400 خودرو ب من در اون تاریخ تحویل داده نشد. دلیل رو از اپراتور ایران خودرو پرسیدم گفت اون یه تاریخی هست که نمایندگی همینجوری میگه !!! تاریخ تحویل دقیق رو ما خودمون اعلام میکنیم ، من هربار سایت رو چک میکردم از مرحله پرداخت کل مبلغ رد شده بود و به مرحله آماده به صدور فاکتور رسیده بودم و دیگه جلوتر نمیرفت ، تا اینکه رسیدیم به 5 بهمن 1400 که سایت رو چک کردم دیدم دوباره برگشته به مرحله قبل که پرداخت ما به التفاوت بود !!! زنگ زدم ایران خودرو گفت مالیات به فاکتور اضافه شده و باید پرداخت کنید گفتم من خودروم تحویل 30 دی بوده این چه ربطی به من داره ؟ گفت باید پرداخت کنی تا این مرحله رد بشه ، گفتم خودروی من رو تحویل نمیدین در تاریخ قرارداد و الان هم دارین میگین 1500000 تومان باید بریزی ، گفتن بله قانون هست ، گفتم شکایت میکنم ، اپراتور خیلی راحت بهم گفت هر کاری که دوست داری انجام بده و قطع کرد.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۶ ۱۵:۱۰

سلام لطفا به من بگين من كه ماشينم رو 20 دي تحويل گرفتم و قبل از خبر دار شدن از اين قانون اون رو فروختم (در مركز تعويض پلاك و با سند سبز) حالا بايد چيكار كنم؟ آيا من بايد اين پول رو بدم يا اون كسي كه خريده؟ من واقعا اگر ميدونستم ماشينم رو با اون قيمت نميفروختم. لطفا اگر كسي ميدونه به ما بگه ممنونم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۸

مالیات رو از مردم فقیر میگرن میدن ثروتمندان ، این قانون طبیعته