• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400110503442
  • خبرنگار : 50569

روایت مسعود نوذری از ۳۰ سال عکاسی در حرم رضوی

روایت مسعود نوذری از ۳۰ سال عکاسی در حرم رضوی

ایسنا/خراسان رضوی عکاس پیشکسوت حرم مطهر رضوی با اشاره به ۳۰ سال عکاسی از حرم مطهر رضوی، گفت: خستگی‌ناپذیری و وابستگی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های کار کردن در حرم امام رضا(ع) با سایر مجموعه‌هاست.

مسعود نوذری در آیین تکریم از ۳۰ سال خدمتش در آستان قدس رضوی که شامگاه گذشته، چهار بهمن‌ ماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در عصر نظام جمهوری اسلامی توفیق خدمتگزاری در آستان امام رضا(ع) روزی من شد تا به واسطه این توفیق بتوانم خدمتی هر چند ناچیز به زائران، مجاوران و ارادتمندان این امام همام داشته باشم.

وی ادامه داد: روزی که در مجموعه آستان قدس رضوی استخدام شدم، در صحن گوهرشاد مقابل حضرت زانو زدم و از خدای متعال خواستم که به حرمت این امام بزرگوار به من عزت، آبرو و عاقبت‌بخیری عطا کند.

این عکاس پیشکسوت مشهدی بیان کرد: یکی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های فعالیت در آستان قدس این است که اولا کار در این مجموعه خستگی‌ناپذیر است و دوما وابستگی به این مسیر روز به روز بیشتر می‌شود.

نوذری خاطرنشان کرد: البته که شاید من به لحاظ کاری بازنشست شده‌ام اما خدمت و هنر من در خدمت آستان قدس رضوی خواهد ماند چرا که ۳۰ سال است که بر سر سفره پربرکت امام رضا(ع) هستم و به این راحتی از اینجا جدا نخواهم شد. امیدوارم که بتوانم خدمت قابل قبولی را ارائه دهم. همیشه در حرم مطهر شاهد خدام سالخورده‌ای بوده‌ایم که شاید با شرایط سختی در اینجا خدمت‌رسانی می‌کنند. در حقیقت این خدمت‌رسانی با چنین شرایطی به دلیل همان وابستگی و علاقه‌ای است که در آنان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره کارکنان آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امام در سالی که با خدام و کارکنان آستان قدس دیدار داشت، در بخشی از سخنان خود خطاب به کارکنان آستان قدس گفت شما چقدر خوشبخت هستید که در آستان قدس زندگی می‌کنید. علاوه بر این مقام معظم رهبری نیز گفته‌اند آستان قدس رضوی مطاف فرشتگان و کروبیان و قبله اهل دل و ملجا مومنان صادق است.

این عکاس پیشکسوت عنوان کرد: در واقع ما در چنین فضایی که مقام معظم رهبری اینگونه آن را توصیف کرده‌، خدمت می‌کنیم. بنابراین باید قدر این فرصت را دانست و با تمام توان خود برای این آستان مقدس کار کرد.

وی تأکید کرد: من به واسطه خدمت‌رسانی در آستان امام رضا(ع) به توفیقات زیادی دست پیدا کرده‌ام که یکی از این توفیقات بیش از ۲۰ سال حضور در آیین غبارروبی حرم مطهر است که حقیقتا توفیق مضاعفی برای من بوده است. طی این سال‌ها یکی از غبارروبی‌هایی که برای من ویژه بود، حضور سردار سلیمانی برای این منظور بود. من به شدت جذب وی شده بودم. او از حضرت رضا(ع) عاجزانه تمنای شهادت می‌کرد و زمانی‌ که از ضریح مطهر خارج شد، برای من ثابت شده بود که او شهید خواهد شد و همانجا برات شهادت را از امام رضا(ع) گرفت.

وی اضافه کرد: در کنار این توفیقات یکی از سخت‌ترین دورانی که تجربه کردم ایام کرونا بود که در این ایام غربت امام رضا(ع) حس می‌شد. در حقیقت حلاوت خدمت‌گزاری به زائران و مجاوران امام رضا(ع) در این ایام از ما گرفته شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha