• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400110604292
  • خبرنگار : 50256

وبینار استانی گسترش سواد آبی در آذربایجان شرقی با محوریت «طرح داناب» برگزار شد

وبینار استانی گسترش سواد آبی در  آذربایجان شرقی با محوریت «طرح داناب» برگزار شد

ایسنا/آذربایجان شرقی وبینار استانی گسترش سواد آبی در پنجمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) که با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش استان در شهرستان‌های استان با تمرکز بر دو شهرستان بستان آباد و هریس اجرا می‌شود، برگزار شد.

محمد محمدی، نماینده‌ مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، در این وبینار با اشاره به وضعیت بارندگی استان گفت: با توجه به وضعیت تغییر اقلیمی، نیازمند توجه جدی به مقوله مصرف بهینه آب است.

وی، تغییرات اقلیمی و برداشت و مصرف بی‌رویه‌ آب در حوضه‌ی آبریز دریاچه‌ی ارومیه را دو عامل اصلی خشکی دریاچه دانست و دشت‌های مرند و شبستر را نسبت به سایر حوزه های آبی بحرانی تر عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تداوم بارش‌ها و اقدامات ستاد احیای دریاچه‌ ارومیه و طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، شاهد احیای تدریجی این دریاچه باشیم.

وی، برگزاری وبینار استانی گسترش سواد آبی را گامی بزرگ در جهت مدیریت درست منابع آب و ارتقاء آگاهی‌های عمومی عنوان کرد و یادآور شد: طرح داناب با هدف‌گیری و آموزش جامعه‌ دانش‌آموزان، می‌تواند فرهنگ‌سازی مصرف آب را برای آیندگان نهادینه کند.

نماینده‌ مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: طرح داناب در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مقطع دوم متوسطه با همکاری مدیران و دبیران رابط طرح در سطح استان و با تمرکز بر دو شهرستان بستان آباد و هریس اجرا می‌شود.

محمدرضا عزیزپور،مدیرکل روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این وبینار، گسترش سواد آبی را یکی از مقدمات ضروری عملیاتی نمودن فرهنگ مصرف بهینه عنوان نمود و خواستار توجه جدی به امر اطلاع رسانی در خصوص وضعیت منابع آب و لزوم ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا در این زمینه شد.

ابراهیم ایران نژاد، استادیار پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی و مشاور استانی این طرح نیز گفت: محوریت اجرای این طرح در پنجمین سال اجرا، حفظ و احیای دریاچه ارومیه خواهد بود.

وی افزود: مدل آموزشی انتخاب شده در این طرح مدل گلوله برفی است که این مدل بر اساس تجارب اجرای طرح در استان های دیگر و کسب بازخورد مناسب از آنها انتخاب شده است و قشر مخاطب در این طرح نیز بر اساس زوایای موجود از دیدگاه روان شناسی، جامعه شناسان و مدرسان تربیتی و آموزشی انتخاب شده است. 

وی گفت: این طرح در قالب ۶ بخش آموزشی، مشارکتی، ارتباطی، رسانه‌ای، تشویقی و ارزیابی اجرا خواهد شد . دکتر ایران نژاد همچنین بخش های مختلف این طرح رو برای دبیران جغرافیا، زمین شناسی و کتاب انسان و محیط زیست به تشریح تبیین کردند و اظهار امیدواری کردند که با کمک دبیران و مدیران محترم استانی امسال نیز طرح به نحو احسن همچون ادوار گذشته با موفقیت اجرا شود.

به گزارش ایسنا، رقیه موید اهرابی، سرگروه انسان و محیط زیست آموزش و پرورش استان نیز در این وبینار به تاکید بر اهمیت مقوله آموزش به مشارکت فعال دبیران محترم کتاب انسان و محیط زیست و سایر دبیران تاکید نموده، برای ایفای نقش موثر و سازنده ای در اجرای طرح اظهار امیدواری کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha