• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400110604533
  • منبع : نمایندگی سمنان

تاکید نماینده ولی‌فقیه بر ضرورت جوان‌سازی جمعیت و و گفتمان‌سازی فرزند آوری

تاکید نماینده ولی‌فقیه بر ضرورت جوان‌سازی جمعیت و و گفتمان‌سازی فرزند آوری

ایسنا/سمنان  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر ضرورت جوان‌سازی جمعیت و و گفتمان‌سازی فرزند آوری در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی،در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: در بحث فرهنگ سازی و گفتمان‌سازی فرزند آوری ، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق در بحث خانواده و افزایش نرخ فرزند آوری در استان تاکید و خاطرنشان کرد: دولت و خانواده‌ها وظیفه دارند تا زمینه و بستر لازم برای ازدواج جوانان را فرآهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به رواج برخی فرهنگ‌های بیگانه در کشور افزود: جایگزین کردن حیوانات خانگی در برابر فرزندآوری، امری ناپسند است.

امام جمعه سمنان گفت: بی‌تردید فاصله گرفتن از فرهنگ دینی و سوق پیدا کردن به سمت فرهنگ غربی، از دلایل وضعیت فعلی و شرایط موجود در حوزه جمعیتی است.

وی با بیان اینکه در جامعه نیاز است تا ارزش‌گذاری به نقش مادر به خوبی ترویج پیدا کرده و تحقق یابد اظهار کرد: ما در گام اول باید کم بودن جمعیت را نقص بدانیم و در جهت رفع آسیب رشد جمعیت، گام برداریم.

استاندار سمنان نیز معتقد است :ناامید سازی مردم در راستای کاهش نرخ فرزند آوری و پیری جمعیت از دسیسه‌ها و حیله دشمنان نظام است که باید در این خصوص آگاه بوده و راهکار مناسب اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش نرخ فرزند آوری و جوان سازی جمعیت، کارگروه ویژه عملیاتی نمودن این موضوع در استان تشکیل می‌شود.

هاشمی ادامه داد:در این‌ مسیر و رسیدن به نتیجه مطلوب، ضرورت دارد از ظرفیت صاحبان اندیشه، نخبگان، صاحب نظران، فضای مجازی و صدا و سیما به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه قانون جوان‌سازی جمعیت ابلاغ شده است اضافه کرد: به منظور تحقق اهداف و اجرای قانون‌جوان سازی جمعیت، بسته‌های حمایتی برای فرزند آوری از قبیل مسکن و اشتغال و .. برای جوانان باید فراهم شود.

وی افزود:  فرزند آوری و جوانی جمعیت به عنوان یک تکلیف دینی، شرعی و قانونی، از سایر مباحث اقتصادی، اشتغال و... مهمتر و از اهم واجبات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha