• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400110604628
  • خبرنگار : 71660

پسکوف: لندن درخواست رسمی گفت‌وگو با پوتین را نداده است/ تهدید آمریکا به تحریم پوتین مخرب است

پسکوف: لندن درخواست رسمی گفت‌وگو با پوتین را نداده است/ تهدید آمریکا به تحریم پوتین مخرب است

دیمیتری پسکوف امروز (چهارشنبه) گفت که لندن به طور رسمی درخواست گفت‌وگو تلفنی بین بوریس جانسون و ولادیمیر پوتین را نداده است و افزود که هنوز هیچ توافقی دراین خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران اظهار کرد: اساسا از آنجایی که من اطلاع دارم، هیچ درخواست رسمی در این خصوص وجود ندارد. در واقع در یکی از بیانیه‌هایی که لندن صادر کرده به چنین خواسته‌ای پرداخته شده است. با این حال، تاکنون هیچ اطلاعاتی از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در این خصوص در دست نیست.

روابط مسکو-برلین

پسکوف افزود، پس از اینکه آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان سمت خود را ترک کرد، سرعت ارتباطات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان کاهش نیافته است.

وی تاکید کرد: هنوز مدت زیادی نگذشته است و هیچ شکی نیست که شولتس نگرانی‌های داخلی زیادی دارد. ما شاهد تنش‌هایی در غرب اروپا و اوکراین هستیم. بنابراین من معتقدم که سرعت ارتباطات کاهش نیافته است.

پسکوف با اشاره به اینکه آلمان یکی از شرکای اصلی روسیه در اروپای غربی است، بر این روابط تاکید کرد و گفت: درصورت نیاز، تماس‌های مستقیم برگزار خواهد شد.

مسکو-ایتالیا

پسکوف اظهار کرد: مقالات روزنامه‌ها درخصوص به اصطلاح "توصیه‌های" رم به تجار ایتالیایی جهت اجتناب از ملاقات با ولادیمیر پوتین، شایسته و سزاوار توجه نیست.

«لو ریپابلیکا» گزارش کرده است که دولت ایتالیا به"اتاق بازرگانی ایتالیا-روسیه" درخواست داده که دیدار تجار ارشد ایتالیایی را با پوتین لغو کند. پسکوف افزود که سه شخص در این جلسه غایب بوده اما در حالی که ۱۶ تن از آنها حضور داشتند.

این سخنگوی کرملین همچنین گفت که اگر تجار ایتالیایی بخواهند، پوتین آماده است تا "پیشنهادات" روسیه را درخصوص تضمین‌های امنیتی به تجار ایتالیایی بدهد.

موضع روسیه درخصوص سقوط هواپیمای MH۱۷

دیمیتری پسکوف عنوان داشت که موضع روسیه درخصوص "غیرقابل قبول بودن" اتهامات علیه این کشور در پرونده سقوط هواپیمای ام‌اچ‌۱۷ (MH۱۷) تغییری نکرده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این موضوع درحال حاضر در دستورکار ما نیست. ما قطعا اطلاعات را بررسی می‌کنیم و موضع ما مشخص است. گفتنی‌ است که هیچ موضع جدیدی نیست و نمی‌تواند باشد.

مسکو از نشست نرماندی توقع "مذاکرات صادقانه" را دارد

پسکوف اظهار کرد که مسکو انتظار دارد یک گفت‌وگوی "صادقانه" به همراه "نتایج موثر" در نشست بعدی نرماندی (کشورهای فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین) که در پاریس برگزار خواهد شد، رخ دهد.

وی افزود: امیدوارم که شاهد یک گفت‌وگوی "باز و صادقانه" باشیم.

پوتین برنامه‌ای درخصوص تماس با "رهبران خودخوانده دونباس" ندارد

پسکوف تاکید کرد که ولادیمیر پوتین برنامه‌ای درخصوص هرگونه تماسی با "رهبران جمهوری‌های خودخوانده" در دونباس ندارد.

واکنش مسکو به تحریم‌های آمریکا

پسکوف در ادامه عنوان داشت که تحریم آمریکا علیه رئیس جمهوری روسیه "دردناک" نیست بلکه "به لحاظ سیاسی مخرب" است.

پسکوف درخصوص تحریم‌ آمریکا مبنی بر مسدود کردن دارایی‌های پوتین گفت که رئیس جمهوری روسیه همیشه پول‌هایش را در "روسیا بانک" نگه می‌دارد که این بانک از پیش تحریم شده است.

تماس پوتین-ماکرون

پسکوف افزود که ولادیمیر پوتین با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت‌وگو تلفنی را در روز جمعه انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha