• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400110604757
  • خبرنگار : 50040

رئیس دانشگاه گیلان:

آماده برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی هستیم

آماده برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی هستیم

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان، با بیان اینکه به دنبال برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی کشور برای نخستین بار در دانشگاه گیلان هستیم، گفت: در حال رایزنی با وزارت علوم جهت برگزاری این کنگره در سال 1401 هستیم.

دکتر فرید نجفی در دومین همایش ملی «آسیب شناسی ادبیات پایداری» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت ندانست و اظهار کرد: برگزاری برنامه های علمی با موضوع دفاع مقدس در جامعه به ویژه دانشگاه ها روح ایثار و معنویت را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن زمانی از دوران دفاع مقدس باید ما را به معارف آن دوران پرافتخار بیش از پیش نزدیک کند، افزود: معارف دفاع مقدس گسترده وسیعی از دانش را در برابر ما قرار می دهد و باید آموزه های ارزشمند، پرمحتوا و سازنده آن دوران را بازگو و تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه گیلان، عزت و اقتدار امروز کشور را به واسطه ایثار و از خود گذشتگی شهدای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: برای بهره مندی از گنجینه معرفتی دفاع مقدس نیازمند نگاه تخصصی و دانش ندار هستیم لذا وظیفه جامعه دانشگاهی در قبال این پدیده دوچندان است.

نجفی، یکی از اولویت های مهم دانشگاه را تبیین معارف دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: نباید این تبیین موردی و مقطعی باشد و همه گروه های علمی و آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها و دانشکده ها باید به صورت جدی برای تبیین معارف و دستاوردهای دفع مقدس تلاش کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی کشور برای نخستین بار در دانشگاه گیلان هستیم، گفت: در حال رایزنی با وزارت علوم جهت برگزاری این کنگره در سال ۱۴۰۱ هستیم. بدون شک همایش ملی «آسیب شناسی ادبیات پایداری » بستر مناسبی را برای برگزاری کنگره مذکور در آینده فراهم می کند.

رئیس دانشگاه گیلان، سیره شهدا را حلقه مفقوده جامعه امروز دانست و یادآور شد: برای اینکه راه تعالی را طی کنیم باید سبک زندگی دفاع مقدس را در پیش بگیریم، زیرا الگوی زندگی و کار و تحصیل و فرهنگ و اقتصاد و عزت و خودکفایی و استقلال ما در وجه مختلف معرفتی دفاع مقدس نهفته است.

نجفی، دفاع مقدس را دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید از معارف دفاع مقدس بهره ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha