• پنجشنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400110705096
  • خبرنگار : 50201

ناظر و مدیرکل گمرکات مازندران خبر داد

توقیف ۷۸ دستگاه خودرو در انبار بندر نوشهر

توقیف ۷۸ دستگاه خودرو در انبار بندر نوشهر

ایسنا/مازندران ناظر و مدیرکل گمرکات نوشهر از توقیف ۷۸ دستگاه خودرو به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در انبار بندر نوشهر خبر داد.

علی یوسفی منش صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در بندر نوشهر، از گمرک به عنوان یکی از محوری ترین نهادهای نظارتی یاد کرد و با بیان اینکه تحریم های آمریکا و بیماری کرونا مشکلاتی را ایجاد کرد، افزود: هدف این نهاد بکارگیری فناوری های نوین در جهت انجام درست تشریفات ورود و خروج کالا است.

یوسفی منش، دپو و رسوب کالا را یکی از مهمترین معضلات سال های اخیر گمرکات برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر، تعداد ۷۸ دستگاه خودرو از سال ۹۲ تا ۹۶ به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در انبار بندر نوشهر توقیف است که ۳۲ دستگاه توقیف موقت و منتظر رای دادگاه و ۴۶ دستگاه نیز متروکه است.

وی در تکمیل این مطلب با اشاره به ورود کشتی های حامل نهاده های دامی گفت: با وجود اینکه ۱۱۰ هزار تن موجودی کالا در گمرک نوشهر، ۵۰ هزار تن در فریدونکنار و ۴۰۰ هزار تن در امیرآباد است اما روزانه ترخیص کالا نیز انجام می شود و هیچ محدودیتی به لحاظ ورود کامیون و ترخیص وجود ندارد.

مدیرکل گمرکات مازندران تصریح کرد: گمرک با ۲۵ سازمان برای ترخیص کالا در ارتباط بوده و همه تلاش همکاران ما این است که تمامی مشکلات به نحو شایسته برطرف شود.

یوسفی منش میزان ظرفیت سه گمرک بندری مازندران را بالغ بر ۱۲ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در رونق منطقه، تولید و اشتغال‌ تاثیرگذار است.

وی به روند فعالیت گمرکات مازندران در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۹۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار صادرات انجام گرفت که به لحاظ وزنی ۵۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۶۰ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات مازندران خاطر نشان کرد: تعداد اقلام صادراتی ۳۱ قلم از جمله سیمان، مواد معدنی، لبنی، مواد پلاستیکی، خوراکی به ۵۰ کشور از جمله روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، امارات و ترکیه بوده است.

یوسفی منش ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳ هزار دلار وارد شد که از نظر وزنی ۱۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی تعداد اقلام وارداتی را ۲۲ قلم نظیر گندم، جو، جو دامی، ذرت دامی، روغن، چوب و تخته عنوان کرد و یادآور شد: این اقلام از ۲۴ کشور شامل ترکیه، آلمان، امارات، روسیه، هنگ کنگ و قزاقستان وارد شده است.

مدیرکل گمرکات مازندران به میزان صادرات و واردات از گمرک نوشهر نیز اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماهه امسال در بخش صادرات ۲۶ درصد به لحاظ وزنی و ۲۲ درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است و در بخش واردات نیز از نظر وزنی ۱۱ درصد رشد و از نظر ارزشی ۲۹ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha