• پنجشنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400110705261
  • خبرنگار : 50444

شناسایی ۷۲۰ نیازمند بدون پوشش بیمه‌ای در خراسان شمالی توسط بیمه سلامت

شناسایی ۷۲۰ نیازمند بدون پوشش بیمه‌ای در خراسان شمالی توسط بیمه سلامت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۲۰ فرد نیازمند بدون بیمه در مناطق کم برخوردار استان شناسایی شدند و برای آن‌ها بیمه نامه صادر شد.

محسن رعنایی در گفت و گو با ایسنا به فراخوان عمومی طرح ساماندهی پوشش بیمه سلامت مناطق کم برخوردار اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح، شناسایی افرادی است که هیچ گونه بیمه‌ای ندارند؛ لذا در تلاش هستیم با تمام توان و فعالیت جهادی به سمت شناسایی این افراد برویم.

وی اظهار کرد: از طریق اطلاع رسانی و فراخوان، مردم را به سمت دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت هدایت کرده‌ایم تا خودشان نیز برای ثبت بیمه اقدام کنند تا این اقدام با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: تا پیش از همه گیری کووید ۱۹ در کشور، تأیید و صدور بیمه سلامت صندوق همگانی از طریق آزمون وسع و استعلام وزارت رفاه انجام می‌شد و افراد دارای تمکن مالی مناسب، حدود ۹۰۰ هزار تومان در سال برای بیمه درمان پرداخت می‌کردند.

رعنایی ادامه داد: با شروع همه گیری کووید ۱۹، بیمه صندوق سلامت همگانی برای تمام افرادی که هیچ بیمه‌ای ندارند رایگان شده است.

وی اجرای طرح بیمه رایگان مناطق کم برخوردار را در ادامه بیمه رایگان در شرایط کرونا عنوان کرد و افزود: باید تمام تلاشمان را داشته باشیم تا بتوانیم ۱۰۰ درصد افرادی که فاقد هر گونه بیمه‌ای هستند را شناسایی کنیم.

وی درخصوص خدمات درمانی این نوع بیمه گفت: بیمه سلامت همگانی بیمه‌ای درمانی، رایگان و قابل تمدید است و از نظر پوشش دارو و درمان هیچ تفاوتی با بیمه صندوق‌های دیگر نظیر کارمندی، روستایی و... ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تاکید کرد: این طرح نه تنها شامل افراد ساکن در محله‌های کم برخوردار و استفاده از مزایای بیمه رایگان می‌شود، بلکه تمامی افرادی که هیچ گونه بیمه درمانی ندارند نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی گفت: در تلاش هستیم با برپایی میزهای خدمت جهادی (باجه‌های سیار) با هم یاری و مساعدت نهادهای مردمی نظیر بسیج، مساجد، ائمه جماعات و... بتوانیم به صورت فعال عمل کرده و خدمت را در همان محل به مردم ارائه دهیم.

رعنایی افزود: در سایر روش‌ها، اگر لازم شد به درب خانه‌های مردم رفته و به صورت خانه به خانه اقدام می‌کنیم تا تمام افرادی که بیمه ندارند در استان شناسایی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha