• پنجشنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400110705275
  • منبع : منطقه جنوب تهران

آیین افتتاح جمعیت هلال احمر شهرستان قرچک

آیین افتتاح جمعیت هلال احمر شهرستان قرچک

ایسنا/تهران آیین افتتاح جمعیت هلال احمر شهرستان قرچک با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، معاون استاندار تهران ، مدیرعامل هلال احمر استان تهران ، فرماندار قرچک ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر مسئولان برگزار شد.

بهمن خطیبی فرماندار قرچک ظهر پنجشنبه ۷ بهمن ماه در حاشیه آیین افتتاح جمعیت هلال احمر شهرستان قرچک افزود: قرچک به لحاظ موقعیت جغرافیایی نزدیکی به تهران و اینکه به عنوان گلوگاه دشت ورامین محسوب می‌شود، باید به لحاظ امکانات مدیریت بحران یک گام از بقیه مناطق جلوتر باشد تا در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی به کمک دیگر مناطق نیز بیاید.

وی ادامه داد: همچنین به لحاظ بعد جمعیتی و اینکه همه‌ساله سرریز مهاجرپذیری بالایی است، باز هم نیازمند توجه بیش از پیش دستگاه‌های امدادرسان استانی و ملی به لحاظ تخصیص اعتبارات و امکانات است.

فرماندار قرچک عنوان کرد: تراکم بالای جمعیت در این شهرستان نیز موجب شده تا آسیب‌پذیری قرچک در بلایای طبیعی بالا رود و این ویژگی نیز باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در قرچک بیان کرد: به همین دلایل است که ضرورت استقرار هلال احمر و دیگر امکانات امدادی نظیر افزایش پایگاه‌های اورژانس و افزایش امکانات تنها بیمارستان این شهرستان که پاسخگوی نیازهای جمعیت نیست، امری حیاتی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با اینکه حدود یک دهه از استقلال این شهرستان می‌گذرد ، اما هنوز کاستی‌هایی در موضوع استقرار ادارات وجود دارد از جمله هلال احمر که پیگیری‌های متعددی صورت گرفت و سرانجام این مهم انجام و امروز شاهد آن هستیم.

خطیبی خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر که قطعا مورد رضایتمندی مردم شریف قرچک است، از نگاه ویژه استاندار محترم، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و دیگر مسئولان امر تقدیر می‌کنم.

وی یادآور شد: فقط نباید صرفا به افتتاح اداره اکتفا کرد، بلکه ارتقای ساختار سازمانی، تخصیص امکانات، تجهیزات، خودرو، اقلام امدادی و ... باید عملیاتی شود.

خطیبی اظهار کرد: امیدواریم با استقرار هلال احمر و همکاری همه دستگاه‌های امدادی از جمله شهرداری، دهیاری‌ها و سایر ادارات خدمات‌رسان حداکثر بهره‌وری را از امکانات برای مقابله با حوادث احتمالی داشته باشیم و به عنوان یک شهرستان موفق در استان و حتی کشور بدرخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha