• جمعه / ۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400110805775
  • خبرنگار : 50199

نماینده ولی فقیه در استان مازندران:‏

نظارت بیشتری در حفظ تالاب‌های مازندران انجام گیرد

نظارت بیشتری در حفظ تالاب‌های مازندران انجام گیرد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در استان مازندران بر لزوم نظارت بیشتر در جهت حفاظت از تالاب‌های استان تاکید کرد.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر اینکه تقوای الهی و پرهیز از گناه، مقدمه عمل صالح  است اظهار کرد: انسان باتقوا به دنبال کارهای صالح می‌رود و از کارهای زشت و حلال را حرام کردن پرهیز می‌کند.

لائینی با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام محمد باقر(ع) و فرارسیدن ماه رجب به روز فناوری فضایی اشاره کرد و افزود: این فناوری یک شاخصه مهم در توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شود و ایران در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه یازدهم فناوری فضایی را عهده دار است.

خطیب جمعه ساری با اشاره به نقش تالاب‌ها در مسئله زیست محیطی بر لزوم حفظ آن تاکید کرد و گفت: از تالاب میانکاله باید مراقب بیشتری انجام شود، روز جهانی تالاب در رامسر تشکیل شد و تصمیم گرفته شد این روز به عنوان روز جهانی تالاب باشد و در این راستا مازندران نیز باید نظارت بیشتری در حفظ تالاب‌ها انجام دهد.

محمدی لائینی گفت: ایران از نظر تنوع تالابی غنی است و ۴۱ نوع تالاب از ۴۲ نوع تالاب جهان در ایران وجود دارد و از نظر حفظ تالاب‌ها مقداری ضعیف هستیم و مشکلاتی داریم.

وی ادامه داد: برخی از سو استفاده کنندگان با خشک کردن تالاب‌ها اقدام به تصاحب آن می‌کنند که نتیجه برخی پروژه‌های خام و غیرکارشناسی، خشک شدن تالاب‌ها است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به  پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و با تقدیر از ورزشکاران و مردم، به درگذشت عالم ربانی آیت الله گرایلی که از علمای استان در حوزه علمیه مشهد اشاره کرد و افزود: وی به عنوان سرمایه‌ای در حوزه علمیه نقش آفرین بود.

آیت الله محمدی لائینی با گرامیداشت ایام دهه فجر و سالروز ورود و بازگشت مبارک حضرت امام راحل به میهن اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و احیای امر اهل بیت بزرگترین نعمت الهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: ضعف و مشکلات ربطی به انقلاب ندارد و مربوط به کم کاری، سو استفاده‌ها و بی‌کفایتی‌های برخی از مسئولان است زیرا این نظام مقدس نعمت بزرگ خداوند است که باید در حفظ آن بکوشیم.

محمدی لائینی بر لزوم برپایی جشن‌های مردمی دهه فجر تاکید کرد و گفت: این جشن‌ متعلق به همه مردم است و باید همه منازل و مغازه‌ها پرچم جمهوری اسلامی نصب کنند و این دهه را گرامی دارند زیرا این جشن، ملی و مردمی است و ارگان ها نیز وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برکات نظام اشاره کرد و گفت: پایان دادن به انحطاط طولانی و تاریخی، قرارگرفتن در مسیر پیشرفت سریع و صحیح، تبدیل حکومت مردمی و مردم‌سالاری، وارد کردن عنصر اراده ملی به کانون مدیریت کشور، ورود جوانان به عرصه مدیریت و میدان دار حوادث، انتقال روحیه و باور «ما می‌توانیم» از جمله دستاوردهای تحولات انقلاب اسلامی و ارتقای توانایی داخلی است.

امام جمعه ساری همچنین جنایت علیه ملت مظلوم یمن و بمباران مردم بیگناه را محکوم کرد و گفت: قطع شبکه های اینترنتی در یمن باعث شد جامعه جهانی نمی‌دانند چه اتفاقی برای مردم افتاده است و باید همه ما از مردم مظلوم یمن حمایت کنیم و با صدای رسا اعلام می‌کنیم که ملت ایران برای همیشه از مظلومان جهان برابر استکبار جهانی و از مردم بی پناه یمن حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha