• جمعه / ۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400110805899
  • خبرنگار : 50040

نماینده ولی فقیه در گیلان:

فرهنگ جامعه در سال های اخیر آسیب دیده است

فرهنگ جامعه در سال های اخیر آسیب دیده است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در سال های اخیر به فرهنگ جامعه آسیب رسیده است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ است که اقتصاد را رونق، توسعه و جهت می دهد و در این راستا می طلبد شورای عالی فرهنگی را تقویت کنید.

آیت الله رسول فلاحتی در جلسه شورای اداری استان گیلان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر دو امر بندگی خدا و مبارزه با طاغوت که قرآن بر آن تاکید دارد، شکل گرفت.

وی ادامه داد: خدا انبیا را به سوی بشر فرستاد تا انسان دین را در زندگی خود حاکم کند و بنده خدا شود و دیگر اینکه به جنگ طاغوت برود و ذلت نپذیرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پس از گذشت ۴۳ سال انقلاب اسلامی ملت ایران می تواند ادعا کند به این آیه عمل می کند، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی باید تلاش کند مسیر را برای این دو امر هموار کند که در سال های اخیر قدری مخدوش شده است.

آیت الله فلاحتی به شهادت سید مقاومت سپهبد سلیمانی توسط قدرت های قداره کش جهانی اشاره کرد و افزود: سران قدرت های استکباری در کاخ های شیشه ای خود با ترس زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت دین خدا و مبارزه با ظلم و ستم از رسالت های نظام اسلامی است که می طلبد زیرساخت های لازم فراهم شود، بیان کرد: زیرساخت ها باید دست کسانی باشد که دلداده باشند بنابراین مسئولان در نظام اسلامی باید بنده خدا باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان دست پاک، آینده نگری، فهم مدیریت سیاسی و فضل لازم را از ویژگی های مدیر در نظام اسلامی برشمرد و گفت: تمام مسئولان باید حوزه و دانشگاه را به میدان آورند تا طرح و برنامه ارائه دهند و نظارت داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در سال های اخیر به فرهنگ جامعه آسیب رسیده است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ است که اقتصاد را رونق، توسعه و جهت می دهد و در این راستا می طلبد شورای عالی فرهنگی را تقویت کنید.

وی، فقدان منابع انسانی متدین و متعهد را از آسیب ها ذکر کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم بنا دارد به فرهنگ توجه ویژه داشته باشد.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه اهالی فتنه نباید در تصدی ها باشند، اظهار کرد: عرف و شرع نمی پذیرد کسانی که در فتنه ۸۸ مسجد و قرآن را به آتش کشیدند، در نظام اسلامی جایگاهی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha