• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400110906216
  • خبرنگار : 71536

مهدی: اولویت در ورود هواداران به ورزشگاه، حفظ جان آنهاست

مهدی: اولویت در ورود هواداران به ورزشگاه، حفظ جان آنهاست

مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر می‌گوید در بحث ورود هواداران به ورزشگاه‌ها، اولویت با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و سلامتی تماشاگران است.

به گزارش ایسنا، سهیل مهدی در حاشیه کارگاه آموزشی ناظران فوتبال ایران که با نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود، اظهار کرد: بعد از دو سال کرونا که ناچار بودیم این کلاس‌ها را آنلاین برگزار کنیم، این فرصت را پیدا کردیم که یکی از بهترین مدرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای دو بازی ایران به کشور ما سفر کرده را اینجا داشته باشیم و او هم پذیرفت که این دوره را برای ما برگزار کند.

او ادامه داد: امیدوارم ناظران ما بتوانند از این دوره بهترین بهره‌برداری را داشته باشند. بعد از این بلافاصله ۳۰۰ نماینده را در کشور به نمایندگی ۸ استان تحت آموزش قرار می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم به تدریج نسل جدیدی از مسئولان برگزاری مسابقات را به فوتبال تقدیم کنیم و استانداردهایمان را به استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا نزدیک کنیم. این کارگاه یک روزه است و کارگاهی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود دو روزه است.

مهدی اضافه کرد: ناظرانی که در اینجا حضور دارند کسانی هستند که در لیگ برتر و لیگ یک در حال فعالیت هستند. آن‌ها صاحب تجربه هستند و ان‌شاءالله با برگزاری این دوره بتوانیم این افراد را که از سراسر کشور دعوت شده‌اند به لیگ برتر وارد کنیم. مدرس این جلسه مدیر توسعه و استراتژیک کنفدراسیون فوتبال آسیاست و بازی‌های ملی را مدیریت و نظارت می‌کند. آقای برایان در بحث آموزش و توسعه فعالیت می‌کند و ۱۴ سال است در ای‌اف‌سی فعالیت دارد.  

او درباره حضور هواداران در ورزشگاه‌ها گفت: بحث پروتکل‌ها، جان هواداران و سلامتی بازیکنان برای ما در اولویت است و هر لحظه که دستوری در این رابطه صادر شود، ما هم انجام خواهیم داد.

او درباره جریمه هایی که همواره باشگاه‌های ایرانی در خصوص برگزاری بازی‌ها با آن مواجه می شوند، بیان کرد: باید به استانداردهای آسیایی نزدیک شویم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، با جرایم کمتری مواجه می شویم. اگر بتوانیم بیرون از زمین هم حرفه ای باشیم، نرخ این جریمه ها کمتر می‌شود.

مهدی درادامه درباره حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا هم گفت: باور باید وجود داشته باشد که ما ضامن عملکرد خودمان هستیم و نتایج بر اساس عملکرد خودمان شکل می‌گیرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نهادی بالا دستی است که استاندارهای بین‌المللی دارد و قاعدتا عملکرد ما باید در چارچوب استانداردهایی که تعریف شده باشد و اگر اتفاقی رخ داده در درجه اول، باشگاه و در کنار آن عزیزانی که باید کمک می‌کردند باید صحبت کنند. ما باید استاندارهای بین‌المللی را بپذیریم و به دنبال مقصر نباشیم. باید بپذیریم که وقتی استانداردی ابلاغ می‌شود، آن کشور باید در چارچوب آن استانداردها حرکت کند.

وی در ادامه درباره برنامه‌ریزی لیگ برای جام‌جهانی هم گفت: در دو سال گذشته که بحث کرونا وجود داشت، تقریبا دو ماه و نیم لیگ تعطیل شد و در نتیجه امسال دو ماه و نیم لیگ با تاخیر شروع شد. ما برای این که این دو ماه و نیم را جبران کنیم، ناچار شدیم لیگ را از زیبایی خارج کنیم و بازی‌ها را در یک روز برگزار کنیم. امیدوارم بتوانیم با همین برنامه در خرداد لیگ را به اتمام برسانیم و این فرصت وجود دارد که استراحتی به تیم‌ها بدهیم و لیگ آینده را طوری شروع کنیم که جام‌جهانی تقریبا مصادف با نیم فصل سال آینده ما باشد.

مهدی درباره برنامه هفته هفدهم لیگ برتر هم گفت: نگران بودیم که بازی‌های معوقه باشگاه استقلال را انجام بدهیم که خوشبختانه این فرصت ایجاد شد تا بعد از بازی تیم ملی بتوانیم دو بازی استقلال را  برگزار  کنیم. تا آخر هفته برنامه نیم فصل دوم را هم اعلام می‌کنیم.

وی در پایان درباره اینکه برای انجام بازی در شرایط کرونایی چه تعداد بازیکن باید سلامت باشند؟ گفت: هر تیمی ۵+۱۱ بازیکن داشته باشد باید بازی کند. این پروتکل مصوب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha