• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400110906227
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

اجرای ۲۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی طی امسال

اجرای ۲۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی از اجرای ۲۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان طی امسال خبر داد.

حسن پارسی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دبیرخانه ای در سطح کشور دارد که طرح های اقتصاد مقاومتی استان ها برای اجرا باید در این محل مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

وی افزود: طبق اعلام انجام شده،  پروژه های مرتبط با حوزه جهش تولید باید در بخش های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، گردشگری و گازرسانی باشد.

پارسی پور ادامه داد: پروژه های بخش صنعت و معدن باید در ارتباط با تکمیل و توسعه واحدهای تولیدی، توسعه صادرات، تکمیل زنجیره تولید، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی باشد و در بخش آب و کشاورزی باید مرتبط با حوزه هایی همچون توسعه گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش آبزیان و ... باشد.

به گفته وی پروژه های مرتبط با بخش گردشگری نیز باید مشمول احداث، تامین و تجهیز هتل و مراکز اقامتی و در بخش گردشگری نیز مربوط به مسائلی همچون افزایش ظرفیت گازرسانی باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی سال جاری ۳۶ پروژه به دبیرخانه مذکور ارجاع شده بود که از این تعداد ۲۲ پروژه مصوب شده و در حال اجرا است.

به گفته وی از ۲۲ پروژه، ۹ پروژه جدید بوده و مابقی پروژه های نیمه تمام و یا ادامه دار بوده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال جاری سازمان و نهادهای مردم نهاد نیز به کمک اجرای این پروژه ها در استان آمده اند، گفت: به عنوان مثال در شهرستان مانه و سملقان بنیاد علوی در اجرای پروژه های نوسازی مدارس، سیستم های آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی، ایجاد مراکز درمانی، بهداشتی و آب شرب وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان مصوب شده و به مرحله اجرا درآمده است، اظهارکرد: ۲۲ پروژه متعلق به امسال، ۱۹ پروژه مربوط به سال گذشته و ۱۸ پروژه نیز در سال ۹۸ در این استان انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha