• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400110906288

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

کارگروه‌های مشترک اوقاف و منابع طبیعی فارس تداوم می‌یابد

کارگروه‌های مشترک اوقاف و منابع طبیعی فارس تداوم می‌یابد

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه برگزاری کارگروه مشترک استانی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: کارگروه‌های مشترک دو دستگاه اوقاف و منابع طبیعی تداوم می‌یابد و با جدیت دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی شنبه ۹ بهمن در حاشیه برگزاری کارگروه مشترک استانی ادارات اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این کارگروه‌ها به دنبال توافقنامه مشترک بین سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف تشکیل می‌شود و هدف از آن تعیین تکلیف اراضی اختلافی در حوزه اوقاف و منابع طبیعی است و قطعاً خروجی آن منجر به تسهیل در امور ارباب رجوع خواهد شد.

او افزود: این کارگروه‌های مشترک همچنان تداوم خواهد داشت و با جدیت دنبال می‌شود تا هیچگونه اراضی اختلافی میان دو دستگاه وجود نداشته باشد و باید جلسات کاری هر دو هفته یکبار در مرکز استان تشکیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در خصوص نحوه فعالیت این کارگروه‌ها هم گفت: روسای ادارات شهرستانی باید نسبت به بازدید میدانی از اراضی و بررسی‌های مقدماتی و بدوی و تشکیل جلسات در شهرستان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی دو سازمان اقدام کنند و سپس صورتجلسه اراضی مورد نظر را همراه با مستندات به کارگروه‌های استان ارسال کنند تا پس از بررسی توسط کارشناسان و مدیران دو دستگاه در کارگروه استانی نسبت به تعیین تکلیف اراضی اقدام شود.

موسوی با اشاره به موفقیت‌های کارگروه استان فارس گفت: کار گروه شکل گرفته در استان فارس از چند سال گذشته تاکنون همواره یک کارگروه موفق و الگو در سایر استان‌های کشور مطرح شده است به نحوی که طی سال‌های گذشته توانسته است بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف دو سازمان را در استان فارس بررسی و تعیین تکلیف و رفع اختلاف کند.

عبدالحسن صمدنژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این کارگروه گفت: تاکنون حجم قابل توجهی از اراضی در کارگروه‌های مشترک استانی بررسی و تعیین تکلیف شده است و از این لحاظ نسبت به سایر استان‌های کشور در جایگاه خوبی قرار داریم.

صمدنژاد افزود: هر دو سازمان اوقاف و منابع‌طبیعی در راستای شرع مقدس فعالیت می‌کنند و تعیین تکلیف و رفع اختلاف اراضی در قالب کارگروه‌ها یک اقدام اساسی و به لحاظ حقوقی کاملا محکم و قانونی است ضمن آنکه این اقدام طبیعتاً باعث میشود دست سودجویان از املاک وقفی و همچنین انفال در کشور کوتاه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha