• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400110906587
  • خبرنگار : 50492

از نیمه دوم بهمن‌ ماه انجام می‌شود

هوشمند شدن نظارت بر تردد ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین در مشهد

هوشمند شدن نظارت بر تردد ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: از نیمه دوم بهمن طرح کنترل و نظارت هوشمند ممنوعیت تردد ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین در هسته مرکزی شهر یا همان محدوده قرمز به اجرا گذاشته می‌شود.

سید جعفر شمس گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما هوشمندسازی فرایندهای سازمانی و نظارتی است و در همین راستا برنامه‌ریزی و مطالعات متعددی در حال انجام است. با توجه به پیش‌بینی‌ها از تعداد بسیار بالای ورود زائران به مشهد از نیمه دوم بهمن طرح کنترل و نظارت هوشمند ممنوعیت تردد ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین در هسته مرکزی شهر یا همان محدوده قرمز به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مدیریت شهری در خصوص رعایت انضباط ترافیکی افزود: این طرح به صورت مشترک با پلیس راهور صورت می‌گیرد و تصاویر خودروهای متخلف شناسایی شده از طریق مرکز کنترل برای صدور جریمه به پلیس راهور ارسال و اعمال قانون انجام می‌شود. همچنین گشت‌های نظارت و بازرسی سازمان نیز به‌صورت مستمر به انجام ماموریت‌های محوله می‌پردازند و در صورت دریافت گزارش تخلف بلافاصله در محل حضور خواهند یافت. حضور مستمر و افزایش تعداد عوامل نظارت و بازرسی سازمان در ورودی‌های محدوده قرمز در طول ایام پایانی سال و ۱۵ روز نخست ۱۴۰۱ نیز به‌ عنوان یکی از طرح‌های ویژه انجام خواهد شد. از دیگر اقدامات این طرح می‌توان به صدور مجوزهای زمانی،مکانی و موردی برای خودروهای باری ویژه مانند خودروهای حمل دارو و فاضلاب اشاره کرد که به‌ صورت به‌روز انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: هسته مرکزی شهر در ایام نوروز پرازدحام‌ترین نقطه مشهد است و عدم کنترل تردد خودروهای باری نیمه‌سنگین و سنگین می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیر ترافیکی، اجتماعی و امنیتی را به بار بیاورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد شمس در ادامه از رانندگان ناوگان حمل و نقل بار درون شهری خواست با رعایت قوانین به برقراری هرچه بهتر انضباط ترافیکی کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha