• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400110906607
  • خبرنگار : 71647

طرح اکونومیست از یک جنگ احتمالی

طرح اکونومیست از یک جنگ احتمالی

نزدیک شدن یک سیارک ده کیلومتری به زمین سوژه بخش علمی‌ روزنامه گاردین شده است. اکونومیست نیز با طرحی از یک اسلحه به سمت اوکراین، از جنگ احتمالی روسیه با اوکراین می گوید.

به بالا نگاه نکن

طرح اکونومیست از یک جنگ احتمالی


به گزارش ایسنا، این عنوان درشت بخش دانش روزنامه انگلیسی گاردین است. دانشمندان می گویند، یک سیارک به پهنای ده کیلومتر راهی زمین است. جنگ بزرگ آسمانی در پیش است؟ همانند فیلم «به بالا نگاه نکن» که سیارک سیاره کش راهی زمین است. سیارکی که شش ماه دیگر به زمین نزدیک خواهد شد. البته فیزیکدانان اخترشناس می گویند: دانشمندان مانع فاجعه ای چون نابودی دایناسورها بر زمین در گذشته های دور در شصت و شش میلیون سال پیش خواهند شد.


آماده شلیک

طرح اکونومیست از یک جنگ احتمالی


اکونومیست، هفته نامه انگلیسی طرحی بر روی جلد خود زده است از یک اسلحه، آماده گلوله گذاری رو به نقشه اوکراین؛ خبر می گوید: یک جنگ در اوکراین می تواند پیامد جهانی داشته باشد. لرزه اقتصادی عذاب انسانی و یک آرایش تازه به جغرافیای سیاسی. اگر جنگی درگیرد، جهان باید به سختی های آن اندیشه کند. کسی به درستی از قصد روسیه خبر ندارد: یک جنگ تمام عیار در اوکراین با وعده به درگیر کردن نیروهای خود. 
دی ولت روزنامه آلمان با دیگر روزنامه های آن کشور  می گوید: روسیه، قصد حمله به اوکراین را ندارد.

گرسنگان تیگره

طرح اکونومیست از یک جنگ احتمالی


له رپوبلیکا، روزنامه ایتالیایی همراه با دیگر روزنامه های آن کشور نوشت: دو میلیون تیگره ای، نیاز فوری به آذوقه دارند. سازمان ملل متحد این را می گوید: تیگره ای ها می گویند فقط می خوابیم به امید اینکه به هلاکت نرسیم. اکنون، پس از آغاز جنگ، نخستین نشانه های گرسنگی و قحطی در این جا، دیده می شود. حاصل آن: دو میلیون گرسنه، در شمال اتیوپی، در تیگره، پس از پانزده ماه جنگ میان شورشیان و نیروهای حکومت اتیوپی است.

افغان در انتظار

طرح اکونومیست از یک جنگ احتمالی


کریستین ساینس مانیتور، روزنامه آمریکایی با دیگر روزنامه های آن کشور نوشت: روستائیان نادیده گرفته شده افغانستان، به نظر می آید از کمک های جهانی پس مانده اند این سرنوشت روستاهای دور از دسترس در آن کشور است. در حکومت های پیشین هم آن ها نادیده گرفته می شدند. شش ماه پس از فرار آمریکائیان، این روستاهای دورافتاده، در انتظار کمک جهانی اند.

و نگاه دیگر روزنامه می گوید: نخستین رئیس جمهوری زن هندوراس، با مسائل بسیار رو در رو است. جدای از آن، هندوراس، نگران درگیری میان تایوان و چین است. 
دی ولت هم نوشت: اروپا بر سر مناقشه بایدن و پوتین، دو پاره شده است. به نظر می آید بایدن پشتیبانی یک پارچه را در این باره ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha