• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400110906632
  • خبرنگار : 50467

اعزام ۲ کوهنورد خراسان شمالی به قله های مرتفع هیمالیا

اعزام ۲ کوهنورد خراسان شمالی به قله های مرتفع هیمالیا

ایسنا/خراسان شمالی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور از اعزام حسین بهمنیار به عنوان اولین کوهنورد ایرانی به قله «کی‌دو» و افسانه حسامی فر به قله مرتفع ماناسلو کشور نپال خبر داد.

رضا زارعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال جدید بهمنیار و حسامی فر دو کوهنورد توانمند خراسان شمالی برای فتح قله های مرتفع هیمالیا اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: خراسان شمالی پتانسیل و استعداد های خوبی در رشته سنگ‌نوردی به خصوص در شهرستان شیروان و بجنورد دارد که نبود زیرساخت های مناسب در این رشته مانع بسیاری از پیشرفت ها می‌شود.

زارعی افزود: استعداد های زیادی در خراسان شمالی وجود دارد که در مسابقات استعداد های برتر از پنج مدال کسب شده این استان چهار مدال آن متعلق به یک نفر است بنابریان نداشتن سالن اختصاصی سنگنوردی مهم ترین دغدغه ورزشکاران این رشته ورزشی به حساب می آید.

زارعی با اشاره به نبود زیرساخت های مناسب در استان بیان کرد: لازمه برگزاری مسابقات ملی، وجود زیرساخت های لازم است که حداقل زیرساخت لازم، سالن اختصاصی است.

وی در ادامه از قهرمان نونهال خراسان شمالی نام برد و گفت: امین توکلی نسب ورزشکار پرافتخار خراسان شمالی که به مسابقات بین‌المللی اعزام شد اولین مدال نونهالان ایران از مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد و در رقابت های ملی و همچنین استعدادهای برتر چندین مدال کسب کرده که در مسابقات استعدادهای برتر از پنج مدال خراسان شمالی چهار مدال را او کسب کرده است.

وی ادامه داد: او نیاز به حمایت و سالن تخصصی دارد که بتواند بیش از گذشته افتخارآفرینی کند و البته حمایت فدراسیون تا زمانی که از سوی مسئولان استان قدمی برداشته نشود انجام نمی‌گیرد.

وی در ادامه به رشته یخ‌نوردی در ایران اشاره کرد و گفت: رشته یخ‌نوردی که پایه آن رشته سنگ‌نوردی است در ایران با دیواره های چوبی قابل انجام است اما محسن بهشتی دیشب توانست برای اولین بار قهرمانی جهان را از روسیه بگیرد و رکورد خود را ثبت کند، اگر استان بتواند امکانات لازم برای سنگ‌نوردی را فراهم کند می‌تواند این رشته را در استان نیز راه اندازی کرده و در این رشته قهرمان پروری کند.

زارعی همچنین در حاشیه مجمع سالیانه هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی خراسان شمالی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار در این رشته ورزشی فعال هستند که ۳۰ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha