• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400111006852
  • خبرنگار : 50037

معدوم سازی ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف در اسدآباد

معدوم سازی ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از ضبط و معدوم سازی دو هزار و ۵۱۸ کیلو گرم انواع مواد خام دامی غیر قابل مصرف انسانی از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان خبر داد.

حسین وثوقی کیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری از ۲۲۹ واحد عرضه، نگهداری و بسته بندی مواد خام دامی توسط بازرسین بهداشتی این شهرستان سه هزار و ۹۰۰ مورد بازدید انجام گرفته که در این بازدیدها این‌ میزان انواع موادخام دامی غیرقابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و پرونده متخلفین به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه از شهروندان درخواست داریم برای حفظ سلامت خود و خانواده موادغذایی با منشاء دامی(گوشت مرغ ماهی تخم مرغ و شیر )مصرفی خود را بصورت بسته بندی دارای هویت و لیبل از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، خاطر نشان کرد: تلفن رسیدگی به شکایات مردمی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان همدان آماده دریافت هرگونه شکایات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان اسدآبادی در این رابطه است.

وثوقی کیا در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد لبنیاتی در این شهرستان گفت: بازدید و نمونه‌گیری‌های دوره‌ای از این مراکز توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه لبنیاتی‌ها با عرضه شیر غیرپاستوریزه می‌توانند در انتقال بیماری تب مالت نقش داشته باشند یاد آور شد: برابر ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی عرضه شیرخام و فله‌ای ممنوع بوده و عرضه لبنیات بر اساس ضوابط وزارت بهداشت و تحت نظارت دامپزشکی باید انجام گیرد.

این فرد مسئول ادامه داد:در حال حاضر نیز بازدیدهای دوره ای، نمونه برداری ماهیانه، بازدیدهای مشترک با مرکز بهداشت توسط اداره دامپزشکی  شهرستان اسدآباد از واحدهای لبنیاتی این شهرستان در حال انجام‌ بوده  و با متخلفین و واحدهایی که نتایج آزمایشات آنها منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی نباشد برابر ضوابط برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha