• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400111007016
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس حوزه هنری استان ایلام؛

برگزاری جشنواره ملی دقیقه‌ی ۵۵ در دهه‌ی فجر/آثار جشنواره در جام جهانی فوتبال نمایش داده می‌شود

برگزاری جشنواره ملی دقیقه‌ی ۵۵ در دهه‌ی فجر/آثار جشنواره در جام جهانی فوتبال نمایش داده می‌شود

ایسنا/ایلام رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: جشنواره‌ی ملی تجسمی «دقیقه‌ی ۵۵» با موضوع شهدای زمین فوتبال چوار و با حضور گرافیست‌های برتر ۳۱ استان کشور از۲۰ تا بیست و سوم بهمن ماه در شهرستان چوار برگزار می‌شود.

«محمدعلی قاسمی» در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح برگزاری جشنواره ملی تجسمی دقیقه ۵۵ ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص واقعه دلخراش زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ در اوج دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در جهت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری از سوی حوزه هنری اولین گام؛ با راه‌اندازی جشنواره ملی تجسمی برداشته شده و امیدوارم با استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف در جهت باشکوه‌تر برگزار کردن جشنواره و بازتاب ملی این رویداد هنری، بتوانیم ابعاد مختلف این حادثه به نمایش گذاشته شود.

 رئیس حوزه هنری استان ایلام با تاکید بر اینکه تاکنون اقدام شایسته‌ی در راستای معرفی این واقعه‌ی بزرگ برداشته نشده است، افزود: از این‌رو همه باید دست به دست هم دهیم تا نه تنها مردم کشور بلکه جهانیان با این واقعه و سبوعیت دشمنان ایران اسلامی به سردمداری آمریکا بیشتر و بهتر آشنا شوند.

قاسمی خاطر نشان کرد: جشنواره‌ی ملی تجسمی دقیقه‌ی ۵۵  با موضوع شهدای زمین فوتبال چوار و با حضور گرافیست‌های برتر ۳۱ استان کشور طی سه روز از ۲۰ تا بیست و سوم بهمن ماه در شهرستان چوار برگزار می‌شود.

وی یادآوری کرد: طی این سه روز، سی و یک اثر فاخر با موضوع زمین فوتبال چوار تولید خواهد شد و در حاشیه‌ی مسابقات جام جهانی فوتبال در معرض دید جهانیان قرار خواهد گرفت.

قاسمی در ادامه دبیر جشنواره ملی دقیقه‌ی ۵۵ را «مسعود نجابتی» اعلام کرد و گفت: موضوع این جشنواره؛ بمباران فوتبالیست‌های دو تیم شهر چوار و ایلام در سال ۱۳۶۵ است که منجر به شهادت ۱۰ بازیکن، داور و چهار تماشاگر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha