• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400111007650
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل زندان‌های لرستان:

مهارت افزایی، عامل مؤثر در کاهش احتمال بازگشت مجدد مددجویان به زندان است

مهارت افزایی، عامل مؤثر در کاهش احتمال بازگشت مجدد مددجویان به زندان است

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: توانمندسازی و مهارت افزایی مدد جویان زندانی، عامل مؤثر در کاهش احتمال بازگشت مجدد آن‌ها به زندان است.

عبدالمجید کشوری در دیدار سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان که امروز دهم بهمن‌ماه صورت گرفت با اشاره به اینکه کسب آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در قطع زنجیره جرم مؤثر است، اظهار کرد: کیفیت مطلوب آموزش‌های ارائه شده و برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی مطابق با بازار کسب‌وکار علاوه بر ایجاد فرصت شغلی باعث کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان شده است.

وی با اشاره به تداوم همکاری‌های دو دستگاه و ضمن تقدیر و اعلام رضایت از عملکرد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، تصریح کرد: مهارت‌آموزی زندانیان، موجب ارتقا امنیت اجتماعی، وضعیت اقتصادی خانواده‌ها می‌شود، به‌گونه‌ای که در بیرون از زندان شاهد فعالیت زندانیان کارآفرینی هستیم که در نتیجه گذراندن این دوره‌های مهارتی پس از رهایی از حبس برای خود و دیگر افراد اشتغال ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های لرستان آمار و عملکرد مهارت آموختگان جامعه هدف خود را رضایت‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: ما خواستار آن هستیم که با توسعه و گسترش تعاملات دو دستگاه و افزایش و تنوع بیشتر رشته‌های مهارتی ارائه شده در سطح زندان‌های استان، زمینه بازسازی شخصیت روحی و روانی زندانیان، نیز با ایجاد انگیزه، شرایط ورود و بازگشت این قشر آسیب‌دیده را به اجتماع فراهم کنیم.

حشمت اله معتمدی سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این دیدار بر توانمندسازی و مهارت افزایی زندانیان تأکید کرد و گفت:  با توانمندسازی زندانیان به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، افق روشن و آینده امیدبخشی برای آنان ترسیم خواهد شد، مطالعات علمی و عملی حاکی از آن ست که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث کاهش بروز ارتکاب به جرم می‌شود.

وی اضافه کرد: در بازدیدهای پیش رو از زندان‌های سطح استان،   در نظر داریم ظرفیت‌های موجود را در راستای تعامل وسیع‌تر مدنظر قرار دهیم. هم‌چنین نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرای مشاوره و مهارت‌آموزی، نظارت و پایش فرآیندهای آموزش فنی و حرفه‌ای و مشاوره شغلی- آموزشی متناسب با بازار کار زندانیان در سطح استان در دستور کار قرار خواهد گرفت تا با توانمندسازی زندانیان و  ارتقاء اشتغال پذیری، زمینه رشد استعداد فکری و فنی زندانیان در جهت رسیدن به خودباوری و همچنین ایفای نقش مؤثر و مفید این افراد در جامعه، فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha