• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400111108176
  • خبرنگار : 30054

مناطق روبه رشد تهران کدامند؟

مناطق روبه رشد تهران کدامند؟
مناطق رو به رشد تهران کدامند؟

در سال‌های اخیر با توجه به تورم، بیشتر سرمایه‌گذاران برای حفظ دارایی و سرمایه خود تلاش می‌کنند که آن را در مناطقی که سوددهی بیشتری دارد، سرمایه‌گذاری کنند. یکی از بخش‌هایی که سوددهی فراوانی در پی دارد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به‌ خصوص کلان‌شهر تهران است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام تهران برج، هسته اولیه تشکیل شهر تهران در منطقه ۱۲ و اولین مهاجران به تهران از ری بوده اند و در واقع آنها را می توان موسس بازار و امکانات اولیه شهر دانست. حال اگر قصد سرمایه گذاری در این شهر را دارید بد نیست بدانید مناطق رو به رشد تهران کدامند؟

با مناطق مستعد رشد در تهران آشنا شوید

یکی از مناطقی که جز پر معامله ترین بازار مسکن و با سودهی فراوان است می‌توان به مناطق۵، مناطق۲، مناطق۲۲ و مناطق۲۱  اشاره کرد. مناطق ذکرشده جز مناطق غرب تهران به شمار می‌آیند که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در این مناطق به دلیل رشد قیمتی زمین می تواند در حال حاضر بازدهی مناسبی داشته باشد.

ارگانهای دولتی نیز به دلیل مالکیت زمین های منطقه ۲۲ انبوه سازی های عظیمی در این منطقه انجام می دهند که نمونه آن پروژه شمیم رحمت ۳ می باشد.

منطقه ۵ تهران؛ یکی از داغ‌ترین مناطق برای خرید و فروش

منطقه ۵ یکی از مناطقی است که خرید و فروش مسکن در آن بازاری بسیار داغ و پررونق دارد. از عوامل مهمی که باعث روند رشد این منطقه شده می‌توان به بافت جدید، داشتن فضای سبز وسیع، ترافیک کم، آب‌وهوای مطلوب و مساعد، دسترسی به منطقه غرب تهران اشاره کرد.

پونک، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های غرب تهران است که در منطقه پنج واقع‌ شده است که به بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم و اشرفی اصفهانی دسترسی دارد. پونک به علت نزدیکی به مراکز خرید و داشتن آب‌وهوای مطلوب یکی از مناطق پرطرفدار تهران به شمار می‌آید. البته مناطق شمالی آن که هم اکنون ساخت و ساز در آن بیشتر است از آب و هوای بهتری برخوردار هستند.

مناطق روبه رشد تهران کدامند؟

رشد مناطق تهران

منطقه ۲۱ تهران؛ منطقه‌ای مستعد رشد در شهر

در منطقه ۲۱ اکثر کارخانه‌ها، مرکز صنعتی، مراکز تجاری و شهرک‌هایی برای سکونت کارکنان و کارمندان این مراکز و صنایع ساخته‌شده است. از محله‌های منطقه ۲۱ می‌توان به شهرک استقلال، چیتگر شمالی، چیتگر جنوبی، شهرک دانشگاه تهران و... اشاره کرد. امکانات ویژه، آب‌وهوای مطلوب، دسترسی به مراکز خرید و تجاری، ساختمان‌های تازه‌ساز و باکیفیت از مهم‌ترین عوامل رونق بازار فروش و قیمت مسکن در این مناطق است.

منطقه دو تهران؛ مرکز خانه‌های لوکس در تهران

یکی از معروف‌ترین مناطق تهران، منطقه ۲ تهران که شامل سعادت‌آباد و شهرک غرب است. سعادت‌آباد منطقه‌ای بسیار لوکس با بافت جدید که بیشتر ساختمان‌های این منطقه نوساز و مدرن است. اکثر ساختمان‌های شهرک غرب متراژ بالا و دارای شکلی ویلایی‌اند. بخش‌های فرحزاد، ستارخان و شهرآرا از مناطق پرطرفدار در منطقه دو به شمار می‌آیند.

بطور کلی علاقه مردم برای سکونت به سمت غرب بیشتر از شرق تهران می باشد ولیکن به علت اشباع ساختمان سازی در این مناطق می توان چیتگر تهران را آخرین محدوده رو به رشد غرب تهران دانست. در واقع مروارید شهر که آخرین محدوده قابل ساخت آن در جوار پروژه خیام می باشد نقطه شروع استان البرز و پایان تهران است.

با توجه به رشد ساختمان‌سازی و ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی لوکس و مدرن در مناطق مختلف در شهر تهران، تمرکز سرمایه‌گذاری تنها مختص یک منطقه نیست. به‌عنوان مثال مناطق شش و سه، قیمت بالا و روند رشد زیادی نسبت به مناطق دیگر دارند. از مهم‌ترین عوامل رشد بازار مسکن در این مناطق می‌توان به داشتن آب‌وهوای مساعد، ساختمان‌ها، مجتمع‌ های تجاری و مسکونی نوساز، وجود امکانات رفاهی و... اشاره کرد.

مناطق روبه رشد تهران کدامند؟

کدام منطقه تهران بیشتر رشد کرده است ؟

منطقه ۲۲ تهران؛‌ قلب تپنده رشد خانه در تهران

منطقه ۲۲ تهران در کنار دریاچه چیتگر واقع‌ شده است. این منطقه در شمال غربی تهران قرار دارد که از سمت شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به شهرداری منطقه ۵ و از غرب به وردآورد شمالی محدود می‌شود. در این منطقه مجتمع‌های تجاری و مسکونی نوساز و پیش ‌فروش فراوانی ساخته‌ شده است.

این منطقه به علت آب‌ و هوای مساعد، دسترسی اتوبان، دریاچه چیتگر و مراکز خرید فراوان طرفداران بسیاری دارد. به همین دلایل بازار مسکن در این منطقه بسیار پررونق است. اگر قصد خرید منزل دارید و می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم در این منطقه واحد مسکونی خریداری کنید.

به‌طور کلی باید گفت مناطقی مانند منطقه ۲۲ به دلیل وجود مراکز تجاری و انبوه سازی های عظیم مانند سهام پهنه b آینده بسیار درخشانی خواهد داشت و بازار مسکن آن روز به ‌روز بیشتر رشد خواهد کرد.

مناطق روبه رشد تهران کدامند؟

منطقه ۲۲ تهران

رشد مناطق شمال تهران

در برخی مناطق تهران رشد قیمت بر اساس رونق ساخت و ساز صورت می گیرد و در برخی به دلیل کمبود عرضه و نبود زمین برای ساخت و ساز. در مناطق شمال تهران مورد دوم صدق می کند اما باید در نظر بگیرید که ارزش افزوده ای که در سرمایه گذاری مناطقی که رونق ساخت و ساز در آن وجود دارد به مراتب از مناطق دیگر بیشتر است.

زیرا فاکتور زمان در این مناطق به نفع خریدار خواهد شد و باعث آبادانی و رشد بیشتر این محدوده ها خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم سوال مناطق روبه رشد تهران کدامند؟ را به شما پاسخ دهیم. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم از عوامل بسیار مهمی که باعث روند رشد مناطق مختلف تهران شده است، مهاجرت مردم از شهرها و استان‌های دیگر است. تهران به علت اینکه در مرکز کشور واقع‌ شده و به‌راحتی از طریق آن می‌توان به استان‌های دیگر دسترسی داشت یکی از پرطرفدارترین شهرهای کشور است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha