• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111108279
  • خبرنگار : 50233

تغییری در پرداختی 75درصد مشترکین سمنانی ایجاد نمی‌شود

بهره‌برداری از 58 پروژه برق‌رسانی استان

بهره‌برداری از 58 پروژه برق‌رسانی استان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از 58 پروژه برق‌رسانی این استان در دهه‌فجر امسال خبر داد.

سید محمد حسینی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با اعلام این خبر اظهار کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری افزون بر 503 میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال هزینه شده است.

این مدیر مسوول خاطرنشان کرد: شهرستان های هشگانه استان از این پروژه ها که به میمنت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب به بهره بردذاری می رسند، بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: 17 پروژه توسعه و تجهیز شبکه‌های توزیع با اعتباری بیش از 17 میلیارد تومان، هوشمندسازی و کنترل از راه دور، نصب تجهیزات و تاسیسات الکتریکی شبکه توزیع ،طرح‌هایی تبدیل فشار ضعیف به کابل خودنگهدار و...از جمله این پروژه‌ها هستند.
سرپرست شرکت توزیع برق استان همچنین خاطرنشان کرد: 17پروژه توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق با اعتبار ۱۷۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال، چهار پروژه هوشمندسازی شبکه و تجهیزات الکتریکی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال، ۱۴ پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع برق با اعتبار ۱۶۵ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال، ۱۱ پروژه تبدیل شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار با مبلغ ۶۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال و ۱۲ پروژه نصب تجهیزات و تاسیسات الکتریکی شبکه توزیع برق با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال به عنوان پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت به شمار می‌روند.

وی افزود: از مجموع این ۵۸ پروژه در حوزه صنعت توزیع برق استان، ۱۶ پروژه عمرانی برق رسانی روستایی است که هزینه ای معادل ۱۴۶ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال صرف آن شده است.

 وی با اشاره به اجرای طرح موسوم به بهارستان در شرکت توزیع برق اضافه کرد: قرار است که در قالب این طرح طی پنج سال، شبکه‌های توزیع برق در مناطق روستایی اصلاح و بهینه‌سازی شوند.

سرپرست شرکت توزیع برق استان از پیشنهاد 100روستای استان برای اجرای این طرح با اعتباری 18 میلیارد تومانی خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این پروژه در استان تاکنون بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی از تلاش توزیع برق استان برای جذب حداکثری اعتبارات در این طرح خبر داد و گفت: همکاران ما در توزیع برق در تلاشند تا ضمن اجرای این طرح در 100روستای هدفگذاری شده، اعتبارات احتمالی جذب نشده دیگر استان‌ها را نیز در صورت امکان جذب و این طرح در روستاهای بیشتری در سال‌جاری عملیاتی شود.

حسینی نژاد از توزیع 500 پنل خورشیدی بین خانواده‌های عشایری استان خبر داد و افزود: 300 پنل خورشیدی دیگر نیز تهیه شده و به زودی بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

تعرفه‌گذاری در جست‌وجوی تغییر رفتار مشترکین پرمصرف

وی با بیان اینکه دولت تا 90درصد هزینه‌های این پنل‌ها را تامین می‌کند ادامه داد: عشایر تنها با پرداخت 10درصد هزینه‌ها می‌توانند از این پنل‌های خورشیدی بهره‌مند شوند.

سرپرست شرکت توزیع برق استان با اشاره به اجرای طرح جدید تعرفه‌گذاری در حوزه برق تصریح کرد: با اجرای این طرح، هیچ تغییری در پرداختی آن دسته از خانوارها که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 75درصد از مشترکین استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند گفت: هدف از اجرایی شدن این طرح اصلاح الگوی مصرف و تغییر رفتار مشترکین پرمصرف است.

حسینی نژاد با اذعان به اینکه متاسفانه ما ایرانی‌ها چهار برابر دنیا مصرف انرژی داریم افزود: شرکت توزیع در قالب طرح های مختلف به دنبال مدیریت مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha