• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1400111108280
  • خبرنگار : 71480

مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح، خرید سربازی را لغو می کند

مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح، خرید سربازی را لغو می کند

اخبار تایید نشده حاکی از آن است که کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مصوبه خود درباره خرید خدمت سربازی را بخاطر مخالفت ستادکل نیروهای مسلح پس خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا هرچند که خبر رسمی از مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با مصوبه خرید سربازی منتشر نشده، ولی اخبار منتشر شده از سوی نمایندگان مجلس و پیگیری ها از منابع رسمی درجه صحت این خبر را بالا می برد.

روز شنبه ۹ بهمن کمیسیون تلفیق مصوبه خرید خدمت را تصویب کرد. به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

البته این مصوبه بلافاصله با مخالفت هایی روبرو شد. مخالفان این مصوبه معتقد بودند که خرید خدمت سربازی با مبالغ تعیین شده به نفع طبقات مرفه است. از سویی چنین مصوبه‌ای باید با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح تصویب می‌شد؛ یعنی ستادکل باید موافق قانونگذاری مجلس در این زمینه باشد که نظر می رسد اعضای کمیسیون تلفیق  به نظر ستادکل توجه کافی نکرده بودند.

با این حال مخالفت ستاد کل موجب شده است که اعضای تلفیق از مصوبه خود عقب نشینی کنند. شهریار حیدری عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه، اظهار کرد: در جلسه صبح امروز رای گیری برای تجدیدنظر مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی انجام شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.

وی افزود: بر این اساس در جلسه بعد ازظهر کمیسیون برای حذف این مصوبه رای گیری صورت می گیرد که احتمال زیاد اعضای تلفیق با حذف این مصوبه موافقت خواهند کرد.

حالا باید منتظر جلسه عصر کمیسیون تلفیق برای حذف این مصوبه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۴۱

قانونگذاران فعلی مجلس مثل پلیس راهنمایی و مامور دولتی می مانند که بر اساس میل و علاقه و درک و فهم و مبلغ رشوه و ....چیزهای دیگه اجازه عبور و دادن مجوز به خودرو و ....... می دهد!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۴۵

معافیت دوبرادری را اجرا کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۱۸

معافیت دوبرادری رو اجراکنید

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۷:۳۸

باسلام ماکه ۳فرزند داریم وشرایط رفتن به خدمت رانداریم چکار کنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۲۲:۰۷

بنظرم خیلی تصمیم خوبی هست.چونکه هرکی متاهل باشه بچه هم داشته باشه .آخه میتونه خدمت کنه .

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۳۲

مخالفت نکن انهایکه پول و پارتی دارند توسط رابطه فرزندانشان را در محل سکونت خود نگه داری خواهند کرد و شماها هم حرف بزنید عزل خواهید شد پس بفروشید به بقیه سربازان برسید

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۱۲

الان تکلیف 35سالهای مجرد چی میشه با خرید لطفا موافقت کنین یه مبلغی که بتونیم همه بدیم موافت کنین الان خیلیها فقط زن دارن بچه ندارن بعد چیکارکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۱۲

الان تکلیف 35سالهای مجرد چی میشه با خرید لطفا موافقت کنین یه مبلغی که بتونیم همه بدیم موافت کنین الان خیلیها فقط زن دارن بچه ندارن بعد چیکارکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۵۳

توروخدا یه کاری بکنید که خرید سربازی هم بشه با یه قیمتی که دستمون برسه برای منی که ۸ساله غیبت دارم چیه فرزند توروخدا به دادم برسید توروخدا یه قانونی هم برای من وامثال من بزارید

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۲۳:۲۹

فقط یه چند نفر پولدار هستند که میتونن بخرن. بقیه هیچی. انگار برای چند نفر این قانون وضع شده. خسته نباشید.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۲۳:۴۹

آخه چرا سربازی اجباری را لغو نمی کنید این قانون زمان رضا شاه است وظلم در حق جوانان زور واجبار خلاف حقوق بشر است

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۲ ۰۰:۳۲

آیا برای ما که دارای ۳فرزند هستیم شامل می شود

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۲ ۱۲:۵۲

چرا طرح سرباز حرفه ای که سالهاست گوشه ای افتاده و جوانها را از این اجباری بی فایده رها می کند در مجلس تصویب نمی شود!؟ چرا دوره سربازی فقط به دوره آموزشی محدود نمی شود؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۰۱:۴۰

سلام من تولد۱۳۶۱ هستم ۳ فرزند دارم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۰۲:۲۴

لطفا این طرح دو فرزندیو اجرا کنید خیلی تحت فشاریم با دو فرزند چطور بریم سربازی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۱۲:۳۳

توروخداموافقت کنین شوهرمن به خاطرکارت اصلا نمیتونه بره سرکار بادوتابچه چیکارکنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۳۰ ۰۴:۱۱

سلام من ۴۴سال دارم وپنج فرزند دارم شامل حال مامیشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۲۳:۳۵

کسانی که بالای ۳۰ سال دارد ودو فرزند مهسل دارد وبا این همه گرانی خرج زندگی چرا نباید معاف بشه به نظر من دولت باید مردم را درک کنه زندگی خودش خیلی سخته چه برسه تو این گرانی خدمت هم باید بریم؟ لطفن رسیدگی بشه به این مساعل ها