• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111208741
  • خبرنگار : 71663

توافق رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با سیسی برای گسترش همکاری‌ها

توافق رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با سیسی برای گسترش همکاری‌ها

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی با رئیس جمهور مصر اعلام کرد که اتحادیه اروپا تمایل دارد با مصر در سطوح مختلف همکاری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در گفتگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، علاقه بروکسل را برای ادامه همکاری با قاهره در سطوح مختلف ابراز کرد.

"بسام راضی"، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر گفت: در این تماس، به تقویت جنبه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه و تلاش برای پیشبرد روابط دوستی و ادامه هماهنگی مشترک بین مصر و اتحادیه اروپا با توجه به روابط متعدد و مستحکم بین آن‌ها، پرداخته شد.

این سخنگو افزود، سیسی در این تماس بر علاقه‌مندی خود به تقویت همکاری‌ها و گفتگوی‌های متقابل بین دو طرف با توجه به منافع و چالش‌های مشترک تاکید کرد.

به گفته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در جریان این تماس، از روابط قوی و متمایز مصر با اتحادیه اروپا ابراز خرسندی کرد و افزود، با توجه به جایگاه مصر در منطقه خواهان گسترش همکاری‌ها بین مصر و اتحادیه در سطوح مختلف هستیم.

اورسولا فون در لاین همچنین از تلاش‌های رئیس جمهور مصر برای دستیابی به توسعه همه جانبه در کشور، تلاش‌های خستگی ناپذیر برای مبارزه با تروریسم و تجربه موفق مصر در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ستایش کرد.
در طی این تماس دو طرف بر لزوم تداوم رایزنی‌ها، تبادل نظر و تشدید همکاری‌های چه در سطح مستقیم دوجانبه و چه در چارچوب مجامع بین‌المللی با هدف تلاش برای دستیابی به توافق‌های سیاسی برای موضوعات مختلف توافق کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۷

وقتی مهره ای را اروپائی ها تائید میکنند این آمریکاست که قبلاً جراغ سبز را روشن کرده و سیگنال را ارسال کرده والا اروپائیان بدون اجازه آمریکا آب نمی خورند..............