• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400111209101
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه کرمانشاه:

با وجود همه مشکلات اقتصادی ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در دنیا مطرح است

با وجود همه مشکلات اقتصادی ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در دنیا مطرح است

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: با وجود همه گرانی ها و مشکلات اقتصادی موجود، ایران اسلامی امروز به عنوان یک ابرقدرت در دنیا مطرح است.

آیت‌الله مصطفی علما، امروز(12 بهمن) در مراسم گرامیداشت سالروز بازگشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر در حسینیه شهدای کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به پشتوانه اسلام به پیروزی رسانید، گفت: امام خمینی (ره) به پشتوانه اسلام در سن 80 سالگی حکومت تشکیل داد و در مقابل همه ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و بر مبنای اسلام است که امروز در خاورمیانه قدرتمند هستیم و حرف اول را می زنیم.

وی با تاکید بر اینکه تاقبل از انقلاب ایران و کرمانشاه جولانگاه آمریکایی‌ها بود، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی کار به جایی رسیده که آمریکا یک طرف میز مذاکره است و ما در طرف دیگر آن.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پیشرفت های چشمگیر کشور در دوران پس از انقلاب، تاکید کرد: با وجود همه گرانی ها و مشکلات اقتصادی موجود، ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در دنیا مطرح است.

وی در ادامه از وجود چهره های مطرحی مثل حاج قاسم به عنوان افتخارات انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: امثال حاج قاسم کم نداریم، هرچند ممکن است ظهور و بروز نداشته باشند و شناخته شده نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مطرح شدن موضوع جهاد تبیین در بیانات اخیر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این حرف، یک حرف عمیق است و در پشت واژه جهاد تبیین خیلی چیزها خوابیده است که می تواند در حراست از انقلاب اسلامی تا هزاران سال نقش تاثیرگذار داشته باشد.

 آیت الله علما با بیان اینکه هرکس باید به سهم خود انقلاب را تبیین کند، تاکید کرد: هرکس باید به حد توان خود در راستای اجرایی کردن جهاد تبیین تلاش کرده و با آمدن به میدان در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب بکوشد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز جوانان ما از انقلاب هیچ نمی دانند، لذا باید دستاوردهای 43 ساله انقلاب به مردم به ویژه جوانان گفته شود تا آنها بدانند نظام چه خدماتی به مردم کرده است.

آیت الله علما ادامه داد: اسلام پس از 1400 سال تنها با تکیه  بر جهاد تبیین زنده مانده، چراکه هرکس از مداح و روضه خوان گرفته تا واعظ و دیگران همه و همه برای مانایی اسلام پای کار بوده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبری در بیانات اخیر خویش بر موضوع غیرت انقلابی نیز تاکید ویژه داشته‌اند، گفت: باید موضوع غیرت دینی را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و ... پروبال بدهیم.

آیت الله علما در پایان اشاره ای هم به رحلت آیت الله صافی گلپایگانی داشت و گفت: ایشان یکی از چهره های برجسته انقلاب بود که در طول حیات خویش 80 جلد کتاب نوشته و خدمات زیادی به انقلاب کرده است.

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به تدارک  ویژه برنامه های زیادی برای گرامیداشت دهه فجر در استان کرمانشاه گفت: در شب ۲۲ بهمن دو نقطه شهر کرمانشاه شامل محوطه شهرداری و پارک‌ کوهستان توسط ارتش و سپاه نور افشانی خواهد شد.

سروری در مورد نحوه برگزاری مراسم یوم الله 22 بهمن نیز گفت: مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال در صورت بهبود شرایط کرونایی با اجازه ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد، در غیر اینصورت ویژه برنامه ای با رعایت شیوه نامه های بهداشتی جایگزین آن خواهد شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha