• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400111209366
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۲ بهمن

تسلیت ها در وداع عالم/لغو تحریم یک نفتکش /سالگرد بازگشت امام

تسلیت ها در وداع عالم/لغو تحریم یک نفتکش /سالگرد بازگشت امام

مذاکرات وین/ درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی/ سالگرد پیروزی انقلاب و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، اظهارات یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه "مذاکرات در حال‌ ورود به مرحله آخر است" در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه مذاکرات اخیر در وین «یکی از سخت‌ترین مذاکراتی بوده‌اند که تا به امروز درباره بازگشت به برجام [توافق هسته‌ای] داشته‌ایم، افزود: مذاکرات غیر مستقیم میان آمریکا و ایران در حال رسیدن به «مرحله آخر» است و تمامی طرفین باید در این زمینه، تصمیمات سخت سیاسی اتخاذ کنند.

کریس مورفی سناتور آمریکایی هم ضمن تقدیر از تلاش های دوحه در راستای احیای برجام و باز گرداندن ایرانی ها به میز مذاکرات، تاکید کرد: امیدواریم به کمک قطر بتوانیم تمام طرف ها را به توافق هسته ای بازگردانیم.

در همین رابطه وزیر خارجه قطر از رایزنیشیخ تمیم بن حمد، امیر قطر و رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای ایران خبر داد و گفت: ما از کانال های موجود با واشنگتن و تهران برای نزدیک کردن رویکردها استفاده می کنیم. رسیدن به توافق هسته ای با ایران برای ما مهم است زیرا این امر منجر به ثبات در منطقه خواهد بود.

همچنین دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) هم‌زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین، در بیانیه‌ای از رفع تحریم یک نفت‌کش مرتبط با ایران «عمان‌پراید» خبر داده است؛ این در حالی است که یک مقام این وزارت‌خانه در گفت‌وگویی تاکید کرد این اقدام بیانگر تغییر سیاست تحریمی واشنگتن در قبال ایران نیست.

بامداد امروز، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست و برخی شخصیت ها و گروههای سیاسی درگذشت این عالم دینی را با صدور پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند که گزارش کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید.

به همین مناسبت هیات دولت روز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ را در سراسر کشور عزای عمومی و در استان قم تعطیل رسمی (عمومی) اعلام کرد.

رهبر انقلاب هم در پی رحلت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی،‌ پیامی صادر کردند که در بخشی از پیام ایشان آمده است: ایشان از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند.

همچنین رئیس جمهور با اشاره به اینکه این مرجع والامقام همزمان با تلاش در پاسداری از ارزش‌های دینی و تربیت شاگردان، در سنگر مبارزات انقلابی نیز حضوری فعال داشت، تصریح کرد: به یقین آثار ماندگار و سلوک معنوی ایشان همواره الهام‌بخش و چراغی فراروی طلاب و فضلاء و حوزه‌های علمیه خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی تصریح کرد: این عالم ربانی و فقیه صمدانی سال‌های جوانی خود را به تلمذ در محضر فحولی همچون حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله سیدجمال‌الدین گلپایگانی و دیگر علمای برجسته در حوزه‌های علمیه قم المقدسه و نجف اشرف گذراند و خود به یکی از ستون‌های محکم حوزهٔ علمیه تبدیل شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید درلینک های زیر دنبال کنید.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به ارشاد حکومت و مردم متعهد بود

رحلت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی برای اسلام و انقلاب یک خسران است

آیت‌الله سیستانی درگذشت آیت‌الله گلپایگانی را تسلیت گفت

آگاهی‌های سیاسی و بین‌المللی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی ستودنی بود

پیام تسلیت عمار حکیم در پی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی

***

امروز همزمان با چهل‌وسومین سالگرد ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران، با حضور اقشار مختلف مردم، مراسمی با حضور شخصیتهای لشکری و کشوری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: سیاست‌های روزمره برای گذر از موقعیت‌ها ما را با چالش‌های سخت در آینده روبرو می‌کند، سیاست‌ها و اصلاحات اقتصادی راه را برای خلق قدرت اقتصادی هموار می‌کند، باید نقشه راه مدیریت تورم باشد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

امام خمینی (ره) سرود ایستادگی در رگ‌های ما جاری کرد

استقلال مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

پیام دادستان تهران به‌مناسبت جشن پیروزی انقلاب

گلباران جایگاه جلوس امام راحل در بهشت زهرا (س)

اگر در جنگ تبلیغاتی تفوق نیابیم، دستاوردهای انقلاب کمرنگ جلوه داده می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha