• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1400111209380
  • خبرنگار : 71579

امارات "خط مقدم" جبهه اسرائیل در منطقه خلیج فارس

امارات "خط مقدم" جبهه اسرائیل در منطقه خلیج فارس

رسانه های صهیونیستی در گزارشاتی به آخرین تحولات موجود در امارات و همچنین حملات انصارالله یمن به این کشور از جمله حمله اخیر که همزمان با سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ابوظبی انجام شد، پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه "امارات پایگاه خط مقدم اسرائیل در منطقه است" اعلام کردند که استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در امارات " سنگ بنای سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای در خلیج‌فارس خواهد بود" و این سامانه ها هشدار قبلی به اسرائیل خواهند داد.

الون بن دیوید، تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: هر اتفاقی که در دوره اخیر در کشور امارات رخ می‌دهد یک نمایش ترویجی برای اتفاقاتی است که درحال تدارک برای اسرائیل هستند و این مساله بی شک اذهان سیاستمداران اسرائیل را به خود مشغول کرده است.

وی تاکید کرد: به نظر من رهبران انصارالله نمی‌خواستند اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل را طی سفرش به امارات مورد هدف قرار دهند و موشکی که "سرنگون" شد موشک نقطه زن نبود اما زمان سفر او دور از چشمان آن‌ها نبود و آن‌ها با این حمله به ابوظبی در روز حضور رئیس اسرائیل در آن شهر پیامی نمادین را به اسرائیل رساندند.

در ادامه این گزارش آمده است: رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تل‌آویو بیم آن را دارد که هدف قرار دادن امارات به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای یمنی، تمرینی برای حمله به اسرائیل در آینده باشد.

همچنین خبرنگار امور عربی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل مدت‌هاست که محور ایران و تهدیدهای یمن را با دقت دنبال می‌کند، ترس اسرائیل از این است که چه بسا نیروهای انصارالله با شلیک موشک و پهپاد به سوی امارات، درحال انجام آموزش های زنده هستند و ممکن است در آینده، این موشک ها و پهپادها را به سمت ایلات و اماکن دیگر پرتاب کنند.

همین رسانه اعلام کرد که شلیک موشک به سمت ابوظبی همزمان با سفر هرتزوگ یک یادآوری دیگر است و بیانگر این است که "اسرائیل باید آماده شود".

از سوی دیگر، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما برای مقابله با همه این احتمالات آماده هستیم و اگر مجبور شویم تمام فعالیت های ضداسرائیلی را خنثی خواهیم کرد.

وی گفت: اگر اماراتی ها تمایل داشته باشند و از ما درخواست کنند، به آن ها کمک خواهیم کرد و این تصمیم به خود آن ها باز می‌گردد.

بنی گانتس خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل بتواند سامانه های رهگیری و هشدار به امارات بفروشد، یک فرصت بزرگ برای خود محقق کرده است زیرا در صورت استقرار این سامانه ها در خاک امارات، تنها جهت جنوب و کشور یمن را رصد نخواهند کرد بلکه جهت شرق و ایران را نیز رصد می کنند و این امر "سنگ بنای یک پدافند هوایی منطقه ای" خواهد بود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه امارات و عربستان به چنین سامانه‌هایی نیاز دارند، مدعی شد: اگر هرگونه حرکتی از سمت ایران انجام شود، اسرائیل ۶ ساعت قبل به واسطه رادارهایی که در سواحل خلیج(فارس) در امارات وجود دارد از این امر مطلع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۳ ۱۴:۳۳

اسرائیل و سران صهیونیستی عجب خیالات خام و اوهام عبثی را در سر دارند آیا؟ حمله ایران به عین الاسد را به یاد ندارند؟ 6 ساعت؟.....تا پلک بزنید ایران بر سرتان آوار خواهد شد قبل از اینکه به پناهگاه برسید......ایران اراده کند جهنم به پا میکند....