• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400111209413
  • خبرنگار : 71404

راز ماندگاری سرودهای انقلابی چیست؟

راز ماندگاری سرودهای انقلابی چیست؟

رادیو صبا با ویژه برنامه "یک روایت یک سرود" که برای ایام دهه فجر آماده پخش کرده است، راز ماندگاری سرودهای زمان انقلاب را بررسی می کند.

به گزارش ایسنا، "یک روایت یک سرود" عنوان یکی از ویژه برنامه های رادیو صبا در ایام دهه فجر است. این برنامه در ساختار مستند به مدت ۳۰ دقیقه تولید شده و در قالب گفت و گو با عوامل تولید سرودهای خاطره‌انگیز انقلابی به خاطرات تولید این آثار می‌پردازد.

سیامک احمدی‌پور، تهیه‌کننده برنامه "یک روایت یک سرود" گفت: این ویژه برنامه به شکل مستند محور است که به سرودهای انقلابی از جنبه‌های مختلف می‌پردازد. "یک روایت یک سرود" با پخش بخش‌هایی از سرودهای انقلابی از سختی‌ها و دشواری‌های تولید آثار فرهنگی در دوران انقلاب می گوید. پخش سرودهای خاطره انگیز یاد روزهای انقلاب را برای مخاطبان زنده می‌کند و در بخش‌های مختلف به  راز ماندگاری و جذابیت این سرودها پرداخته می شود.

وی سپس بیان کرد: این برنامه در هر قسمت با گفت و گو با عوامل تولید کننده این سرودها به سختی ها و مشقت های ضبط موسیقی و سرود در آن زمان می پردازد و با گفت و گو با این هنرمندان به راز ماندگاری و جذابیت این سرودها بعد از سال ها اشاره می شود. تولید موسیقی و ترانه امروزه با امکانات موجود کار راحتی است ولی وقتی در شرایط سخت انقلاب یک سرود، یک ترانه یک روزه بدون امکانات ضبط و آماده می شود و سالیان سال در خاطره ها می‌ماند، راز بزرگ در این کارها نهفته است که در این برنامه تلاش کردیم با گفت و گو با هنرمندان این عرصه درباره راز ماندگاری این ترانه ها بپرسیم.

این تهیه‌کننده رادیویی در پایان یادآور شد: تاریخ، معلم بسیار خوبی است اما باید از تاریخ درس بگیریم. جوانانی که وارد عرصه موسیقی می‌شوند شاید راز ماندگاری این سرودها درسی برایشان باشد. این برنامه با خاطره‌بازی با سرودهای انقلابی یاد و خاطره روزهای انقلاب را برای مخاطبان زنده می‌کند. 

به گزارش ایسنا، برنامه "یک روایت یک سرود" به مدت ۳۰ دقیقه تولید شده است که  مروری بر خاطرات ترانه های انقلابی دارد. سیامک احمدی پور تهیه کنندگی این برنامه را انجام داده است و با اجرای علیرضا سعیدی همراه است. این برنامه هر روز ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه از رادیو صبا پخش می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha