• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400111209475
  • خبرنگار : 71368

معاون شهردار تهران: نگرانی از بابت وصول درآمدهای شهرسازی نداریم

معاون شهردار تهران: نگرانی از بابت وصول درآمدهای شهرسازی نداریم

معاون شهرسازی شهرداری تهران تاکید کرد که نگرانی در تحقق بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران نداریم.

 به گزارش ایسنا، حمیدرضا صارمی در جلسه امروز شورای شهر تهران توضیحاتی درباره راه های تحقق بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در حوزه شهرسازی ارائه کرد و گفت: بودجه را کاملا براساس روند صدور پروانه در شهر بستیم البته سال ۹۰ تا ۹۲ را بررسی نکردیم چرا در این سالها، سالانه ۳۰ هزار پروانه صادر می شد.  بلکه سالهایی را در نظر گرفتیم که وقتی وزیر شان رفت با افتخار گفت که یک واحد مسکونی نساختیم و می خواستند جمعیت پذیری را در تهران کاهش دهند و افتخار می کردند به گونه ای که قبلا در گفتمان کارگذاری می گفتند که تهران باید گران شود و بعدها عملیاتی کردند و جلوی صدور پروانه را گرفتند و محدودیتهایی ایجاد کردند. به همین دلیل است که تفاوت صدور پروانه در تهران نسبت به سایر شهرها تفاوت معنا دار است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های صدور پروانه در تهران نسبت به کل کشور تفاوت معناداری دارد و اگر هیچ کدام از شرایط تغییر نکند، با اتفاقی که نحوه محاسبه پروانه و عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک، رخ داده موفق خواهیم شد که درآمدهای پیش بینی شده در لایحه را محقق کنیم، گفت: آمار صدور پروانه در ۴ هفته گذشته نسبت به پارسال رشد داشته است که موید این مساله است.

صارمی تعداد پروانه های سال ۱۳۹۹ را حدود۸۰۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: شاهد کاهش صدور پروانه در سالجاری هستیم، بگونه ای که تا امروز تنها بیش از ۴۰۰۰ پروانه صادر شده اما روند صدور پروانه در هفته های اخیر نشان می دهد اگر هیچ کدام از لوایح تصویب نشود، آمار صدور پروانه به ۸ هزار می رسد و با توجه به افزایش ۲۰ درصدی عوارض، درآمد ۲۸ هزار میلیارد سال آینده که در لایحه بودجه دیده ایم، محقق می شود چراکه   ۶ هزار پرونده ماده ۱۰۰ که قبلا در کاربری غیر بوده اما حالا در  پایش طرح تفصیلی در کاربری منطبق شده است، داریم که بالای ۴ هزار میلیارد تومان بودجه در آن خوابیده است، همچنین  قرار است با توافق بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و  بهسازی و نوسازی داشته باشیم که بدین ترتیب شرایط به سمت حرکت مسکن می‌رود.

وی با بیان اینکه مهمتر از افزایش زمان صدور پروانه که نفس کار را می گرفت، کنترل نقشه است که در چند جا انجام می شود، گفت: برآورد مناطق نشان می دهد به ۷۰ روز کاهش می یابد و از هفته گذشته به صورت پایلوت در چند منطقه درحال انجام از یک مرجع هستیم.

وی ادامه داد:‌ جای نگرانی از تحقق بودجه نداریم، چون پروانه برای ۱۶ قشر مشوق در نظر گرفته از جمله خانواده  رزمندگان، شهدای حرم و آتش نشانی، معلولین، بیماران، کارکنان بازنشسته  و..  که وزن صدور پروانه را افزایش می دهد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha