• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400111209508
  • خبرنگار : 50040

جانشین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

وظیفه ما عرضه گفتمان دفاع مقدس به جامعه است

وظیفه ما عرضه گفتمان دفاع مقدس به جامعه است

ایسنا/گیلان جانشین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، با اشاره به نقش اثرگذار رزمندگان گیلان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم گنجینه دفاع مقدس را استخراج و گفتمان دفاع مقدس را به جامعه عرضه کنیم تا جوانان و نوجوانان این گفتمان فرهنگی را در زندگی خود به کار گیرند.

امیر سرتیپ نبی سهرابی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی روابط سیاسی حاکم بر جهان و بین ابرقدرت های شرق و غرب را بر هم زد، اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب هر تحول و انقلابی در دنیا زمینه ها چپ و کمونیستی داشت و از کشورهای سوسیالیستی سرچشمه می گرفت و اسلام تا آن زمان منشا هیپ انقلابی نشده بود.

وی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را یک انقلاب بی بدیل در دنیا دانست که بدون اعتنا به دو ابرقدرت شرق و غرب به پیروزی رسید و تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی در دنیاست که هر دو ابرقدرت شرق و غرب با آن دشمنی داشتند و برای از بین بردن آنمتحد شدند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود بود، افزود: ابرقدرت ها همه کشورهای دنیا را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کردند و یک فرد جانی به نام صدام را به جنگ با ملت واداشتند، اما با فرماندهی داهیانه معمار کبیر انقلاب و جانفشانی مردم پیروز میدان شدیم.

سهرابی، اتحاد و انسجام و همدلی مردم پشت سر امام را رمز پیروزی در دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: همه اقشار مردم به کمک نیروهای مسلح آمدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره گنجینه دفاع مقدس، گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب تا ۲۰۰ سال آینده هم می توانیم از دستاوردهای معنوی دفاع مقدس بهره برداری کنیم؛ این در حالی است که ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب شکست های زیادی را متحمل شده و بخش هایی از خاک کشور را از دست داده بود، اما در دوران دفاع مقدس پیروزی های شگرفی را به دست آوردیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار، ماموریت اصلی این نهاد را انتقال پیام دفاع مقدس به نسل های حاضر و آینده کشور دانست و متذکر شد: باید به یادگاران دفاع مقدس که همانا شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر است بپردازیم تا گفتمان دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار رزمندگان گیلان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم گنجینه دفاع مقدس را استخراج و گفتمان دفاع مقدس را به جامعه عرضه کنیم تا جوانان و نوجوانان این گفتمان فرهنگی را در زندگی خود به کار گیرند.

سهرابی، با تاکید بر لزوم احداث مراکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، عنوان کرد: نسل جوان و نوجوانان وقتی با قهرمانان واقعی خود آشنا می شوند احساس غرور می کنند و پیروزی های آنان را ادامه می دهند.

جانشین بنیاد حفظ آثار، با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز اسناد و کتابخانه دفاع مقدس استان گیلان، خواستار توجه ویژه استاندار جهت بهره برداری از موزه دفاع مقدس شد و گفت: آشنایی نسل های آینده با دفاع مقدس برای کشور بازدارندگی واقعی ایجاد می کند.

مردم سالاری دینی از برکات امام راحل است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، با بیان اینکه در برابر عظمت و مقام والای شهیدان عزیز و یادگاران هشت سال دفاع مقدس حق مطلب باید به درستی و شایستگی ادا شود، اظهار کرد: باید با همت همه دستگاه‌های دست اندرکار، عملیات اجرایی و راه اندازی موزه دفاع مقدس در این استان که نقش بسزایی را در انتقال معارف دفاع مقد دارد، سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) و مردم سالاری دینی مردم را همیشه پایدار و مقاوم نگه داشته است، متذکر شد: حضرت امام خمینی(ره) از سلاله پاک رسول خدا، با همان نورانیت و صلابت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، مایه عزت و برکت ایران اسلامی در همه زمان ها شده است.

استاندار گیلان، تجربه عینی وحدت کلمه و مردم سالاری دینی به معنای واقعی را از برکات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: طی چهار دهه ای که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، دشمنان قسم خورده به طرق مختلف قصد ضربه زدن به آرمان‌های نظام اسلامی را داشته اند، اما به لطف و مدد الهی و با پایداری، بصیرت و ولایتمداری مردم انقلابی تحت منویات مقام معظم رهبری هیچ گاه دشمنان به مقاصد شوم خود دست نیافته اند.

با فرهنگ دفاع مقدس هیچ مشکلی غیر قابل حل نیست

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز، مقوله دفاع مقدس را در انقلاب اسلامی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر از فرهنگ دفاع مقدس به درستی بهره بگیریم، هیچ مشکلی غیر قابل حل نخواهد بود.

وی هشت سال دفاع مقدس را بزرگترین و سخت ترین جنگ سده اخیر دانست که با پیروزی ملت ایران همراه بود و عنوان کرد: با ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و رزمندگان توانستیم اهداف انقلاب را پیش ببریم و یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندهیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه ملت ایران در دفاع مقدس در اوج مظلومیت روی پای خودشان ایستادند و ابهت دشمنان را شکستند، اضافه کرد: بیش از ۴۰ سال است که با تحریم ها دشمن مواجه هستیم، اما یکی از برکات جنگ و تحریم تربیت مدیران جهادی است که آماده خدمت به مردم و کشور و نظام هستند.

حسین مصطفی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز، با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب جهت بهرع برداری کامل از موزه دفاع مقدس استان تا سه سال آینده، اظهار کرد: ساخت موزه دفاع مقدس مطالبه اصلی خانواده های شاهد و ایثارگر استان است.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه و دایره المعارف بزرگ دفاع مقدس استان گیلان، یادآور شد: این دو پروژه مهم در حال نهایی شدن هستند.

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز، خودباوری، خوداتکایی، اعتماد به نفس، اقتدار، بازدارندگی و... را از مهمترین دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس دانست و بیان کرد: برای اینکه ایران قوی داشته باشیم راهی جز نشر فرهنگ و معارف و ارزش های دفاع مقدس وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از زبان هنر برای انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جوان، خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد و شهادت یکی از اولویت های اداره کل حفظ آثار خواهد بود، زیرا امنیت و آرامش و عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون آنان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، تبیین ارزش ها و معارف دفاع مقدس را نوعی مقابله با شبهه افکنی دشمنان دانست و گفت: گیلان در هشت سال دفاع مقدس هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که نشان دهنده دلدادگی مردم این دیار به انقلاب و نظام اسلامی است.

حبیبی، حضور حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت را عینی سازی قهرمانان دفاع مقدس دانست و متذکر شد: دفاع مقدس فقط متعلق به نیروهای مسلح نیست و همه دستگاه های باید سهم خودشان را در نشر معارف دفاع مقدس ادا کنند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با تقدیر از زحمات حسین مصطفی پور، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha