• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111310094
  • منبع : نمایندگی سمنان

آخرین آمار کرونایی‌ها در سمنان/وجود 90 بستری کرونایی در بیمارستان های استان

آخرین آمار کرونایی‌ها در سمنان/وجود 90 بستری کرونایی در بیمارستان های استان

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در حال حاضر 90 بیمار مبتلا به کرونا در بخش های کرونایی بیمارستان های این دانشگاه بستری هستند.

دکتر کامران قدس دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران از ادامه روند صعودی مبتلایان خبر داد و اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۵۵۵ بیمار با علائم مشکوک به کووید19 به مراکز درمانی وابسته به دانشگاه مراجعه کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از ادامه روند صعودی موارد مثبت سرپایی و بستری خبر داد و اضافه کرد: در 24 ساعت اخیر بیش از 30 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند.

قدس از بستری شدن ۲۶ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان طی روز قبل از آن خبر داد و خاطرنشان کرد: موارد مثبت سرپایی و بستری ها در این هفته با افزایش روبرو بوده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا سمنان با اشاره به آخرین وضعیت بستری‌ها در این استان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۳ هزار و ۷۲۷ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته و از ۱۲ لغایت امروز ۱۳ بهمن ماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و ۶۹ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر این در این مدت ۴۲هزار و ۶۵۸ بیمار نیز در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و ۸۸۹ نفر رسید.

دکتر قدس بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و تصریح کرد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون آماده تکمیل واکسیناسیون شهروندان در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه هستند.

این پزشک فوق‌تخصص حضور در دورهمی‌ها را عامل مهمی در افزایش ابتلا به این ویروس دانست و ادامه داد: توصیه می شود در محیط های سربسته حتما از تهویه استفاده شود ضمن اینکه تکمیل واکسیناسیون امری ضروری است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان  دز نخست واکسن کووید19، بیش از ۸۹ درصد دز دوم و ۳۴ درصد جمعیت تحت پوشش نیز دز سوم واکسن علیه ویروس کرونا تزریق کردند.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha