• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400111310284
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۳ بهمن

پاداش برای شناسایی هکرها/توصیه به ستاد کرونا/شرایط توافق خوب

پاداش برای شناسایی هکرها/توصیه به ستاد کرونا/شرایط توافق خوب

موج ششم کرونا / کیفیت خوردو سازی/ توافق خوب و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، آمریکا با مطرح کردن ادعای دست داشتن دو فرد وابسته به ایران در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره عملیاتی که مدعی است این دو فرد در حال انجام دادنش بوده‌اند، پاداشی ۱۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که به دنبال اطلاعات درباره عاملان سایبری ایرانی به نام‌های سید محمد حسین موسی کاظمی وسجاد کاشیان است که استخدام شرکتی به نام Emennet Pasargad بوده اند.

با توجه به آغاز موج ششم کرونا در کشور، ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بار دیگر از موضوعات خبری مورد توجه مخاطبان شده است.

در همین رابطه اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا باید هرچه زودتر در خصوص فعالیت مراکز مختلف به ویژه مراکز آموزشی تصمیم گیری کند.

رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس هم با اشاره به اینکه سویه امیکرون قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و می تواند در کوتاه ترین زمان بخش زیادی از جامعه را درگیر کند، تاکید کرد: انتظار می رود ستاد ملی مقابله با کرونا در اسرع وقت تدابیر لازم برای مواجهه با موج امیکرون را اتخاذ کند.

انتقادات از کیفیت خودروهای داخلی هم از دیگر موضوعات پرمخاطب این روزهاست که در این ارتباط رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید دارد که وقتی خودروساز ما مطمئن هست که هر آشغالی را که تولید کند مردم مجبور هستند که از آن بخرند، معلوم است که بر روی کیفیت خودروهای خود کار نمی‌کند و هر روز بر قیمت خود می‌افزاید.

همچنین اردشیر مطهری در رابطه با سخنان اخیر رهبری در رابطه با کیفیت پایین خودرو و کالاهای ساخت داخل گفت: گلایه صریح رهبر معظم انقلاب از کیفیت خودروهای داخلی را باید به منزله اتمام حجت ایشان به عنوان مدافع جان و مال مردم با خودروسازان تلقی نمود و بدیهی است همه ارکان نظام در برخورد با خودروسازان آن را مد نظر قرار خواهند داد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس در ادامه در خصوص نقش مخرب انحصاری بودن تولید خودر در کشور، گفت: وقتی خودروساز مطمئن باشد که مردم مجبورند خودروی تولیدی‌ را با هر قیمت و هر مشخصات فنی و رفاهی که او ارائه دهد را بخرند، تلاشی برای ارتقاء محصولات خود نخواهد کرد.

در توضیح نشست فوق العاده این کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با باقری رییس تیم مذاکره کننده، محمود عباس زاده مشکینی می گوید که طبق مباحث مطرح شده، شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است به شرط اینکه غربی ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

به اعتقاد رضا ذبیحی هم ارائه تضمین و امکان راستی آزمایی دو ویژگی اصلی انعقاد یک توافق خوب است،

این کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که زیاده خواهی غربی‌ها و یا بی توجهی به خواسته های منطقی ایران، موانع حقوقی موجود در ساختار سیاسی کشور آمریکا و فشار برخی طرف‌ها به ویژه اسرائیل، سه تهدید اصلی برای انعقاد یک توافق خوب به شمار می رود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید درلینک های زیر بخوانید.

تمایل زیادی به احیای برجام داریم

درخواست ضد ایرانی یک سناتور دموکرات از بایدن

همزمان به اوکراین و موضوع هسته‌ای ایران رسیدگی می‌کنیم

***

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سه شنبه شب به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد و مهم ترین موضوعات اقتصادی کشور از جمله مدیریت بازار کالاهای اساسی و اقلام خوراکی را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت بازار اقلام خوراکی، رئیس جمهور بار دیگر، رصد هفتگی وضعیت  بازار را مورد تاکید قرار داد و از وزیر جهاد کشاورزی خواست اقدامات لازم را برای مدیریت قیمت اقلام خوراکی  انجام دهد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین به همراه اعضای هیات دولت با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان، تجدید میثاق کردند.

موافقت کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم با خرید خدمت سربازی، موضوع گزارشی از ایسنا با عنوان "چه سربازانی! اسماعیل، اتلاف وقت کمیسیون تلفیق را می‌بینی؟" بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha