• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111310327
  • خبرنگار : 71588

ترکیه به انجام حملات در عراق و شمال سوریه اذعان کرد

ترکیه به انجام حملات در عراق و شمال سوریه اذعان کرد

وزارت دفاع ترکیه اذعان کرد، جنگنده‌های این کشور مواضع کُردها از جمله اردوگاه‌های آموزشی، مخفیگاه‌ها و انبار مهمات در عراق و شمال سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الحره، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مخفیگاه‌های تروریست‌ها، غارها، تونل‌ها، انبار مهمات و آنچه مقر و اردوگاه‌های آموزشی نامیده می‌شود، هدف حمله قرار گرفتند.

این وزارتخانه به زمان دقیق وقوع حملات اشاره‌ای نکرد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد، در این عملیات هوایی نیروهای حزب کارگران کردستان که در عراق مستقر هستند و همچنین یگان‌های مدافع خلق کُرد سوریه که ترکیه هر دوی آنها را "گروه تروریستی" قلمداد می‌کند، هدف قرار گرفته شدند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت دفاع ترکیه، جنگنده‌های کشور در چارچوب عملیات عقاب زمستان مواضع تروریست‌ها در منطقه کاراجاک در عمق ۱۶۵ کلومتری، سنجار در عمق ۸۵ کیلومتری و دریک در عمق ۹ کیلومتری را هدف قرار دادند.

هواپیماهای جنگی، تانکر، هواپیمای هشدار زودهنگام و کنترل هوابرد (HIK) و پهپادها در این عملیات شرکت کردند.

حدود ۶۰ هواپیما نیروهای مسلح ترکیه در این عملیات مشارکت کرده و ۸۰ هدف در ۳ منطقه مختلف منهدم شدند.

عملیات مذکور همانند سایر عملیات ضد تروریستی ترکیه بسیار با دقت و احتیاط انجام می‌گیرد و تنها تروریست‌ها و مواضع آنها هدف قرار می‌گیرد. در این عملیات که با نهایت حساسیت و اهتمام برای امنیت جان و مال مردم غیرنظامی و حفاظت از محیط زیست در حال انجام است غالبا از مهمات محلی و ملی استفاده شده است.

در این عملیات ساختمانی متعلق به سرکردگان گروه تروریستی که در آن جلسه برگزار می‌کردند نیز هدف قرار گرفت.

جنگنده‌های ارتش ترکیه سه‌شنبه، چهارمین نیروگاه وابسته به نیروگاه گاز و برق "السویدیه" واقع در حومه منطقه "المالکیه" در استان الحسکه در منتهی الیه شمال شرق سوریه را بمباران کردند.

منابع مطلع در این زمینه اعلام کردند که در این بمباران، تعدادی از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) کشته و زخمی شدند.

پیشتر یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، جنگنده‌های ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در نزدیکی اردوگاه «مخمور» در استان اربیل واقع در شمال این کشور را هدف قرار دادند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، در نتیجه اولیه این بمباران هشت تن کشته و زخمی شدند که در میان آنها رهبران پ.ک.ک نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha