• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400111310378
  • منبع : دادستانی کل کشور

دادستان جدید مرکز استان هرمزگان معارفه شد

دادستان جدید مرکز استان هرمزگان معارفه شد

مراسم معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور به صورت تماس تصویری برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور مراسم معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور به صورت تماس تصویری برگزار شد.

در این مراسم که علی اکبر بختیاری دادیار دادسرای دیوانعالی و رئیس دفتر دادستان کل، عبدالصمد خرم آبادی معاون نظارت بر امور دادسراهای کشور، مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل، سید محسن هاشمی مدیر روابط عمومی و مسئول دفتر دادستان کل و اعضای شورای تامین استان هرمزگان حضور داشتند علیرضا احمدی منش به عنوان دادستان جدید مرکز این استان معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی درابتدای این مراسم با تبریک حلول ماه مبارک رجب اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و ایام الله دهه فجر را به همه مردم عزیز و حاضرین در این مراسم تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

وی گفت: مردم ما در سال 57 بصیرت خود را به رخ جهانیان کشیدند و آرزوی اولیاء و انبیاء که همانا تشکیل یک حکومت مقتدر شیعی در جهان بود را به عرصه ظهور رساند.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: تاریخ شیعه یک تاریخ مظلوم اما مقتدر بوده است و انقلاب اسلامی ما بهترین فرصت برای برپایی یک حکومت شیعی بوده که به دست مبارک امام راحل این نظام اسلامی روی کار آمد.

این مقام قضایی افزود: در سال 57  تمام نقشه های دشمنان ایران خنثی شد و اهدافی که دشمن برای کشور عزیزمان کشیده بود به سر انجام نرسید. در بهمن سال 57 تمام آرزوی دشمن که همانا ادامه حکومت طاغوت بود با شکست رو برو شد و نظام شاهنشاهی به دست مردم بصیر ما سرنگون شد.

موسوی ادامه داد: دشمن برای سرنگونی این حکومت در این سالها بسیار تلاش کرده است. همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا توطئه های دشمن را همچون گذشته خنثی نماییم.

معاون اول دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار و خدمت کنیم که اهداف دشمن میسر نشود که بحمدالله تاکنون این چنین بوده و این چنین هم خواهد بود.

وی افزود: هدف اصلی دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است و دائم در حال فعالیت است تا مردم را به نظام جمهوری اسلامی بدبین کند. از ابتدای انقلاب تاکنون با انواع ترورها، نفاق ها، دسیسه ها و تحریم ها سعی داشته است که حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی را متوقف کند لذا همه ما در هر پست و جایگاهی که هستیم وظیفه داریم در مقابل این خط دشمن بایستیم و اجازه ندهیم ناامیدی در بین مردم شکل بگیرد.

موسوی  با اشاره به تلاش شبانه روزی مسئولان کشور گفت: اکنون سران سه قوه با تمام توان خود به میدان خدمت به مردم آمده اند و هر کدام در جایگاه خود در حال کوشش هستند تا گره ای از مشکلات مردم را باز نمایند.

وی ادامه داد: مسئولان کشور شبانه روزی در حال رسیدگی به مشکلات هستند و اجازه نخواهند داد تا منویات مقام معظم رهبری بر زمین بماند. ریاست محترم قوه قضاییه هیچ لحظه ای آرامش و آسایش ندارند تا موانع سد راه مردم بر طرف شود و در هر زمان و مکانی به دنبال رفع گرفتاری مردم هستند.

این مقام قضایی به جایگاه دادستان ها در رفع مشکلات مردم هم اشاره کرد و گفت: یکی از جایگاه های مهمی که میتواند به صورت مستقیم در رفع موانع و گرفتاری های مردم نقش داشته باشد دادسراهای ما و شخص دادستان است.  امروز با هدایت و تدابیر دادستان محترم کل کشور دادستان های ما در سطح کشور جایگاه واقعی خود را شناخته و به عظمت آن پی برده اند. اکنون دادستان های ما در خط مقدم رفع گرفتاری های مردم حضور دارند.

معاون اول دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دادستان های ما در سراسر کشور گوش به فرمان مقام معظم رهبری دارند تا منویات ایشان را شنیده و به دنبال محقق نمودن آنها باشند. همه ما وظیفه داریم در گره گشایی از مشکلات مردم شبانه روزی خدمت کنیم.

وی عنوان داشت: دستگاه قضایی در این خصوص یک نقش کلیدی و اساسی دارد و دادستان های ما هم در این حوزه در خط مقدم هستند.  خوشبختانه دادستانهای ما در همه عرصه ها در میدان هستند و موفقیت های خوبی هم دراین رابطه حاصل شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مواضع اخیر ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص ممنوع الخروجی ها، محکومان امنیتی، آزادسازی منابع و اراضی ملی، صیانت از حقوق عامه، بازگشت ایرانیان به کشور و...باعث افزایش امید به جامعه شده و رضایت عمومی را تقویت کرده است.

وی در ادامه به برخی مسائل که دادستان جدید استان هرمزگان باید بر آن اهتمام داشته باشد تاکید کرد و گفت: باید تکریم ارباب رجوع از مهمترین دغدغه ها و مسائل پیش روی دادستان های ما باشد. تکریم ارباب رجوع جزو دستورات دین مبین اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست دستگاه قضایی است.  همه باید بر حفظ کرامت انسانی مراجعین اهتمام داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: نظارت بر دادسراهای تحت امر، نظارت بر عملکرد قضات جوان، آگاهی از شرایط اجتماعی شهر و استان و هماهنگی و تعامل با مدیران و مسئولان از جمله اولویت های نخست دادستان ها می باشد.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح داشت: دادستان های شجاع، جهادی، انقلابی، مومن و متدین باید شناسایی شوند و در مسئولیت ها باید به آنها بها داد.

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت جناب آقای دکتر قهرمانی در دوران تصدی دادستانی استان، همین حضور میدانی و فعالیت جهادی بوده است که عملکرد دستگاه قضایی استان را ارتقاء بخشیده است.

موسوی در بخش پایانی سخنان خود بر صیانت از حقوق عامه، جلوگیری از بازداشت های غیر ضرور، توسعه صلح و سازش توسط دادستان جدید استان هرمزگان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha