• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400111310425
  • خبرنگار : 50184

تشکیل "ستاد صلح علوی" برای نجات محیط بان کرمانشاهی

تشکیل "ستاد صلح علوی" برای نجات محیط بان کرمانشاهی

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بااشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد صلح و سازش در پرونده محیط بان کرمانشاهی، گفت: تشکیل ستاد صلح علوی و کمک گرفتن از بزرگان، معتمدین و ریش سفیدان برای این پرونده از جمله این اقدامات است.

پرویز توسلی زاده در نشست خبری امروز(13 بهمن) در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده محیط بان کرمانشاهی محکوم به اعدام، اظهارکرد: حکم قصاص نفس این محیط بان از سوی دادگاه کیفری یک کرمانشاه صادر شده و در دیوان عالی کشور هم به تایید رسیده است.

وی افزود: باتوجه به خدماتی که تاکنون محکوم علیه به محیط زیست استان داشته و از طرفی رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر لزوم توجه به صلح و سازش در همه پرونده ها و حتی در برخی از پرونده های قتل، در تلاش برای گرفتن رضایت از اولیای دم پرونده هستیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: در این راستا ستادی هم تحت عنوان "ستاد صلح علوی" تشکیل داده ایم و از بزرگان، معتمدین و... خواسته ایم تا برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده  ورود داشته باشند.

وی متذکر شد: دستگاه قضایی استان اهتمام خود را برای گرفتن رضایت از اولیای دم پرونده بکار گرفته و امیدوار به جلب رضایت از خانواده مقتول هستیم.

مرداد سال گذشته در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی صورت گرفته جان خود را از دست می دهد.

 محیط بان برومند نجفی در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و علی رغم پیگیری‌های فراوانی که خصوصا از سوی وکلای مربوطه انجام شد تا در حکم تغییری ایجاد شود، در نهایت این حکم قصاص در دیوان عالی کشور تایید و ابلاغ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha