• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400111410564
  • خبرنگار : 71506

سفر تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا لغو شد

سفر تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا لغو شد

علیرضا دبیر در نامه‌ای به رییس فدراسیون کشتی آمریکا، سفر تیم ملی کشتی آزاد ایران به این کشور را به دلیل صادر نشدن ویزا برای خود و ۵ نفر دیگر لغو کرد.

به گزارش ایسنا، پس از خودداری آمریکا از صدور ویزا برای برخی از اعضای کاروان اعزامی کشتی ایران به آمریکا، سفر تیم ملی کشتی آزاد به این کشور برای انجام دیدار دوستانه که قرار بود ۲۳بهمن در تگزاس برگزار شود، لغو شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران، طی نامه‌ای به رئیس فدراسیون کشتی آمریکا، عدم امکان حضور ایران برای انجام مسابقه دوستانه ورزشی تیم به تیم با تیم کشتی آزاد این کشور را اعلام کرد.

متن ایمیل ارسالی به شرح زیر است:

جناب آقای بوریس بومگارتنر
قهرمان جهان و المپیک و رییس محترم فدراسیون کشتی امریکا

بسیار متأسفم اعلام کنم که تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران بدلیل عدم اعطای روادید به ۶ نفر از اعضای این تیم، عملا امکان حضور و شرکت در مسابقه دوستانه با تیم ملی آمریکا را ندارد. متاسفانه عدم صدور روادید از سوی مقامات کشور شما به رغم تمامی مقدمات انجام شده از سوی اعضاء تیم ایران و ارائه همه مدارک لازم و پیگیری‌های مکرر بعدی رقم خورده است.

ناخرسندم که اعلام کنم تا این لحظه ویزای دو کشتی گیر، مربی تیم، سرپرست تیم و داور المپیکی فدراسیون و اینجانب بعنوان رییس فدراسیون صادر نشده است و لذا چاره‌ای جز اعلام لغو سفر برای اینجانب باقی نمانده است.
 
همچنین مایلم اعتراض خود را نسبت به برخورد غیرمحترمانه و دور از ادب برخی عوامل سرکنسولگری آمریکا در دبی با سرپرست تیم ملی کشتی ایران که ایشان را حدود ۵ ساعت تحت مصاحبه‌ بازجویی‌گونه قرار دادند، اعلام‌ نمایم.

شخصا اطمینان دارم که شما و کشتی‌گیران خوب آمریکایی نقشی در این جریانات سیاسی ضد ورزشی نداشته‌ و ندارید.

علاقمند بودم در پی دعوت محترمانه شما برای درکنار هم ورزش کردن و از همدیگر یادگرفتن که هدف این مسابقه بود، این رویداد صرفا ورزشی انجام شود. اکنون که به دلایل غیرورزشی، این امکان در آمریکا فراهم نیست، مایلم از شما و تیم ملی کشتی آمریکا دعوت کنم تا در اولین فرصت ممکن به ایران بیایید و این دیدار دوستانه در ایران انجام شود.

 اطمینان می دهم که هموطنان کشتی دوست و میهمان‌نواز من، با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد.
با احترام
علیرضا دبیر
رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۱:۳۹

آفرین به آقای دبیر ریاست محترم فدراسیون کشتی ایران به جهت این اقدام کاملا درست و این متن دقیق، هوشمندانه و عزتمندانه 👌👌👌

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۲:۰۷

کشتی گیران گروگان آمریکا ستیزان

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۲:۳۰

احسنت بر شما ورزشکاران

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۶:۳۰

نظرات سیاسی افراد رو نمیشه قیچی کرد ،ولی تیم ملی به اهداف سیاسی به آمریکا نمیرفت که با اهداف سیاسی جلوشون رو گرفتن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۴:۰۲

کشتی ایران قهرمان جهان زیاد داشته ولی قهرمانانی مثل تختی انگشت شمار بوده اند. کسانی که همواره با مردم و مردمی بودند. متاسفانه اقای دبیر یکی از اونا نبود و نیست و نخاهد شد. ایشون خیلی راحت خودشون رو فروختند و خیلی زیاد در خاطر مردم نخواهند ماند. ۳۶ ساله که در امریکا زندگی میکنم و هنوز نمیتونم بفهمم که این اقا از چه طریقی توانسته بودند گرین کارت امریکا رو دریافت کنند که حالا اعلام میکنند که انرا پس داده اند!!!!!!. گرین کارت پس دادنی نیست ولی اگه تاریخ اعتباش منقضی شود و دارنده گرین کارت انرا تمدید نکند٬ طبیعتا باطل میشود. مگه تیم ملی قیم احتیاج داره که ایشان فکر کرده حتما باید با تیم ملی به امریکا بیاد و اینقدر خودخواه باشه که اگر به ایشون ویزا ندن تیم ملی هم نباید به این مسابقه بره!!!!!!. هزاران ایرنی روز شماری میکردند برای این دیدار که همه چیز کنسل شد!. اگر رئیس فدراسیون کشتی امریکا مرگ بر ایران میگفت٬ دولت ایران به ایشان ویزای ورود به کشور را میداد؟؟؟؟؟؟؟. چرا ورزشکاران را داخل بازیهای سیاسی میکنید؟!.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۱:۰۵

به نظرم شما زیادی علاقه مند به آمریکا هستید خب هر طوری بتونن دارن توهین میکنن به ایران از طرف دیگه هم مرسومه رییس فدراسیون ها همراه تیمشون باشن و هم اینکه علاوه بر دبیر ویزای چندین نفر دیگه که حضورشون واجبه صادر نشده!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۱۹

اتفاقا دبير خيلي هم مردميه و حرف دل مردم رو مي زنه. شما هم از اون سر دنيا حق نداري از طرف ما حرف بزني. محض اطلاعات ايشون رييس فدراسيون و قيم فعلي كشتي ايران هستن. اگه شما تحمل نداري مشكل خودته. عزت ايران و ايراني مهمتر از علايق شخصي شماست. اين تيم ملي ايرانه نه تيم شما

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۲۲

اگر همین رفتار نامحترمانه را ما در قبال اعضای کشتی امریکا برای ورود به ایران انجام میدادیم شما با این سطح هوشی که دارید باز هم به ما معترض بودید

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۵

مگه نخوندی؟ گفت به دوتا کشتی گیر و چند نفر دیگه هم ویزا ندادن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۴

حرف درست.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۸:۴۱

چقدر شما آدم ذلیلی تشریف دارید واقعا جای شگفتی داره، انسان که نباید تحقیر و تف صورت توسط یک کشور بیگانه را قبول کنه. درود به شرف آقای دبیر که ثابت کرد انسان حقیری نیست و با شنیدن نام آمریکا آب از لب و لوچه اش نمیریزه.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۲۲:۱۴

افرین کاملا درست است

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۴:۵۰

مبارک دبیر و حامیانش، شیرینی داره

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۴:۵۲

ويزا دو كشتى گير نيومده پس كى بايد مسابقه بده ، مگه خونه خاله است كه ورزشكار نمى ره ، حالا داور و سرپرست و اينا جاى خود .

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۴:۵۶

دبیر تو که از امریکا خوشت نمیاد چه دلیلی داره که اصلا دعوتشونو قبول میکنی. چرا رییس فدراسیون باید برای دیدار دوستانه نمایشی بی ارزش باید حتما باشه. برای چی تیم وبه روسیه نمیفرستی. دلیله این همه جنجال برای چیه. دزدی خودتو بکن بعد دو سال برو پی کارت. کی به کیه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۵:۵۲

دمت گرم دبیر نامه خوبی فرستادی. بی احترامی به تیم ملی بی احترامی به مردم ماست. اینا سیاسی نیستن می خواستن مسابقه بدن. این چندمین باره با قهرمانای تیم ملی تو رشته های مختلفمون اینکارو می کنن. موندم جام جهانی بعدی که میزبانش امریکا-مکزیکه قراره تیم ملی مونو راه ندن؟! از الان فدراسیون فوتبال نسبت با سند راه ندادن تیم های ورزشی مون به فیفا شکایت کنه که فقط مکزیک میزبان جام جهانی 2026 باشه. والا

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۶:۵۹

سلام. دلیل اصلی این مساله جو سازی‌های بی‌موردی است که آقای دبیر درباره گرین‌کارتتان و... انجام داد. آقای دبیر ! آن حرف‌ها و موضع‌گیری‌ها چه ربطی به ورزش و کشتی ایران داشت؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۷:۰۰

متاسفم که سفر تیم ملی به آمریکا به خاطر شخص آقای دبیر لغو می شود

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۷:۲۱

وقتی حرف ملت کشک باشه،همه چیز بر مبنای حرف شخص باشه،همین میشه دبیر نونش رو به نرخ روز خورده،حالا ناراحته چرا اجازه بهش ندادن بره آمریکا عشق و حال. واسه سکوت ملت متاسفم.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۷:۳۱

احسنت به شما آقای دبیر. جواب قاطع عزت مند و جانانه ای دادید. شاید اگر همه مثل شما جواب رو با شفافیت و بدون کم و کاست به دوستان و دشمنان می دادند این قدر اختلاف و خود کوچک بینی نداشتیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۷:۵۷

دبیرعقده ای اگه برخودش ویزا صادرمیکردن برا یه کشتی گیر ویا کادرتیم ویزا صادر نمیکردن خودش میرفت وتوجه نمیکرد خدایا شکرت مملکت دست چه کسانی افتاده

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۷:۵۹

دبیر ببا سیاسی کردن کشتی و نون به نرخ روز خوردن مقصر و مسئول عدم شرکت تیم کشتی ایران در امریکا است.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۶:۴۸

👏👏👏👏👏👏

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۸:۱۰

شما هم بودید اگر امریکایها علیه شما حرف میزدند ویزا نمی دادید...

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۸:۱۳

بسیار کار عاقلانه ای کرد. واقعا دمش گرم.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۸:۳۰

یک دیوانه سنگی در چاه می اندازد که صد تا عاقل هم نمی توانند درش بیاورند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۸:۴۷

از اول هم قصد آمریکایی ها خورد کردن ایرانیا بوده و نباید کشتی ایران این پیشنهاد را قبول میکرد. مطمین باشید اگر تیم کشتی ایران برود آمریکا آنها سعی خواهند کردکه به این پهلوانان عزیز کشورمان بی احترامی کنند و این اصلا خوب نیست و جبرانش سخت خواهد بود

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۸:۵۷

آقای دبیر رفتار سیاسی خودشو لحاظ نمی کنه که باعث این اتفاقشد باید بابتش از ایران و کشتی عذرخواهی کنه وبه رفتار مقامات آمریکایی برچسب سیاسی کاری می زنه. عجیبه به خدا. البته عجیب نیست. این رفتار سال هاست که از مدیران ما سر می زند و دبیر هم یکی از همین مدیران است.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۹:۰۹

شورای شهر رو بچسب کشتی نون و اب نمیشه که

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۰۹:۵۸

چقدرم این آقای دبیر پررو تشریف دارن🤔🤔

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۱۳

متاسفم برای ما که هنوز آمریکا را خوب نشناختیم. اینها عقده ای اند. تو همه زمینه ای بایدبرتر باشند و کدخدای عالم. کاش از اول آقای دبیر فریب نمی خورد و به راحتی قبول نمی کرد. تو مذاکرات هسته ای خوب نشون دادند که هدفشون فقط خرد کردن و تخریب ایران و ایرانیه.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۶:۲۲

«وقیح» کلمه بهتری هست برای توصیف رفتار دبیر!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۰:۴۴

دبیر جان.داستان این گرین کارت چیه؟؟اصلا تو گرین کارت امریکا رو میخاستی چیکار.بابا خیلی باحالی بخدا

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۰:۴۹

احتمالا بخاطر این اقدام شجاعانه دبیر به ایشان نشان درجه یک اعطا خواهد شد اما کسی نمی پرسد که انگیزه ایشان از گرفتن گرین کارت امریکا چه بوده است. واقعا متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۱:۰۶

«دیگی که برای من(علیرضا دبیر) نجوشه...»

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۱:۴۱

خودشون دعوت کردن خودشونم روادید ندادن ته تهین هست به ملت

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۰۰

زمان آقای طالقانی که اوج دشمنی ایران آمریکا بودبادرایت ومدیریت صحیح ایشون برگزار میشد،

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۱۵

آفزين. كار درست همينه. از اين متعجبم كه چرا يك عده به واسطه عقده گشايي هاي سياسي به دبير عزيز گير مي دهند. امريكايي ها اين همه جونهاي مارو پر پر كردن و يك عده جماعت خود فروخته هنوزم از اينها طرفداري مي كنن. دبير عزيز در قلب ملت ايران جاي داري و فحاشيهاي يك عده وطن فروش رو به حساب ملت نگذار اسطوره اخلاق مدار كشتي.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۴۶

بسیار عالی جواب دندان شکن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۴۹

اومد شعار رو بده و سفر رو هم بره که دیگه اونطرف این کارها را قبول نکرد! یعنی اومد سفر رفتن را بی منت کنه که نشد! کلا پرید امیدارم تجربه بشه برا دفعه بعدت بر

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۳:۱۹

آفرین به قهرمان کشتی جهان آفرین دبیر پهلوان بخوبی از حقوق عزیزان دفاع کردی نان پدر ، شیر مادر حلالت پهلوان

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۸

احسنت ب آقای دبیر بزرگوار دمت گرم سلطان

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۱

درود بر آقای دبیر متن کاملا منطقی است. و تصمیم کاملا خردمندانه ای است.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۵:۳۹

دبیر جان حالا چرا گرین کارتتو پس دادی که لنگ ویزا باشی راستی چطوری گرین کارت آمریکارو گرفتی ها؟؟؟شما که از کفار بیزار بودی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۶:۱۸

کار درستی کردن چون با این کار به کشتی ایران توهین کردن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۶:۳۲

توی مغز دبیر چی میگذره!؟ آیا موفقیت کُشتی تیم ایران؟ یا منافع کوتاه مدت و بلند مدت شخصی؟ چرا دبیر فکر میکنه اگه به آمریکا فحش بده بین مردم عزیز میشه؟ آخه در تاریخ بشریت، چه کسی با فحش دادن به یک فرد، گروه یا کشور تونسته افتخار، موفقیت و یا اعتباری کسب کنه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۹:۱۶

آقای دبیر! به تو ویزا ندادن، چرا تیم کشتی رو نفرستادی؟! این چه بساطی هست که راه انداختی؟ تکلیف کشتی گیرهایی که هفته ها تمرین کرده بودند چی میشه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۹:۲۹

دبیر بخاطر توهین به کشور آمریکا و عدم گرفتن ویزا از تعصب سفر ورزشکاران رو به آمریکا جلوگیری کرد.آمریکا به کسی در ملاعام فریاد میزنه من از کشور شما خوشم نمیاد انتظار داره که براش دسته گل بفرستند .

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۲۱:۱۱

جناب اقای دبیر! انتظار داشتید مرگ بر آمریکا بگویید و آنها هم به شما ویزا بدهند؟ امریکا کار بسیار درستی کرده که به شما ویزا نداده است. اگر یک ورزشکار آمریکایی هم مرگ بر ایران بگوید به هیچ وجه نباید به او ویزا داده بشود.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۲۱:۵۰

درود بر علیرضا دبیر قهرمان و پهلوان ایرانی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۵

اقای دبیر بخدا که هیچی از ورزش ب ارث نبردی البته ادمایی مثل تو نباشن ادم قدر تختی رو نمیفهمه تویی که امریکا قبول نکرده بری امریکا چ لزومی داره یه تیم به پای تو بسوزه واقعا متاسفم برات خجالت خوب چیزیه ای کاش بجای ورزش میرفتی درس اخلاق یاد میگرفتی بخدا چوب خدا صدا نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۰۱:۳۴

درود وقتی کار دست کاردان باشه مایه افتخار میشه👏👏👏

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۰۱:۵۸

التماس تفکر... چرا مردم این کشور اینگونه شدن‌؟! میگه غیر از آقای دبیر به ۴نفر دیگه هم ندادن ویزا... بعد ی عده میگن چون فقط ب ایشون ندادن ایشونم رد کرده درخواستو... خب وقتی حوصله خوندن کامل متن خبر رو ندارید نیایید الکی نظر بنویسید و با روحیه نردم بازی کنید. دم پهلوونای کشتی ایران گرم که تن به این ذلت ندادند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۸ ۰۰:۰۸

اقا چرا بحث الکی میکنید هیچکس از این کاری که میکنن خبر نداره سیاست پیچیده تر و سنگینتر از اون چیزیه که من و شما بخوایم دربارش ابراز نظر کنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۸ ۱۱:۴۸

دوستان شما فکر کنید با خانوادتون دعوت شدید به یک مراسمی حالا شب قبل مراسم بهتون اعلام کنند پدر یا مادر یا یکی از اعضای خانوادتون حق ندارن بیان مراسم ..شما چیکار میکنین ؟؟ میتونین به خانوادتون پشت کنین و برین مراسم؟؟ آیا به خانوادتون پشت میکنین ؟ هرچقدم تقصیر ما باشه نمیشه یا باید همه برن یا هیچ کسی نره ..نظر آقای دبیر هم درسته ....اصلا بحث خودخواهی نیست ..حتی اگه آقای دبیر هم می‌گفت کشتی گیرا خودشون برن به نظر من کشتی گیرامونم نمی‌رفتن چون اصلا اخلاقی نیست ...البته این نظر شخصیه بندس شایدم درست نباشه