• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400111410814
  • خبرنگار : 90057

استقبال ناتو از اعزام ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی به اروپا/ روسیه ۳۰ هزار نیرو به بلاروس اعزام کرده است

استقبال ناتو از اعزام ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی به اروپا/ روسیه ۳۰ هزار نیرو به بلاروس اعزام کرده است

دبیرکل ناتو از تصمیم آمریکا برای اعزام ۳۰۰۰ نیروی اضافی برای تقویت مواضع دفاعی در جناح شرقی ناتو در بحبوحه تنش ها با روسیه بر سر اوکراین استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای درباره تصمیم برای انتقال نیروها به آلمان، لهستان و رومانی گفت: «این یک سیگنال قدرتمند از تعهد ایالات متحده است و در کنار دیگر کمک‌های اخیر ایالات متحده به امنیت مشترک ما قرار دارد».

او گفت که استقرار ایالات متحده بازدارندگی و دفاع جمعی ناتو را بیشتر تقویت می کند، زیرا دیگر متحدان اخیراً تصمیم گرفتند نیروهای هوایی، دریایی و زمینی بیشتری را در شرق اروپا مستقر کنند.

وی افزود: استقرار ناتو دفاعی و متناسب است و این پیام روشن را ارسال می کند که ناتو هر کاری را که لازم باشد برای حفاظت و دفاع از همه متحدان انجام خواهد داد.

دبیرکل ناتو همچنین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، روسیه در روزهای اخیر حدود ۳۰ هزار نیروی رزمی و تسلیحات مدرن به بلاروس منتقل کرده است و این بزرگترین استقرار نظامی مسکو در این کشور از زمان پایان جنگ سرد است.
او به خبرنگاران در بلاروس گفت، استقرار تجهیزات شامل نیروهای عملیاتی ویژه روسیه موسوم به اسپتسناز، جنگنده‌های سوخو اس‌یو-۳۵، موشک‌های اسکندر با کاربری دوگانه و سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ می‌شود.  
ینس استولتنبرگ گفت: تمام این‌ها با رزمایش سالانه نیروهای هسته‌ای روسیه ترکیب خواهد شد.
واژه کاربری دوگانه که استولتنبرگ برای موشک‌های اسکندر استفاده کرد، برای توصیف تسلیحاتی به کار می‌رود که قابلیت استفاده در جنگ‌های هسته‌ای و متعارف را دارند.

پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی از آلمان به رومانی و ۲۰۰۰ سرباز دیگر از ایالت کارولین شمالی آمریکا به آلمان و لهستان اعزام خواهند شد. جان کربی سخنگوی پنتاگون توضیح داد که اوکراین از ایالات متحده خواسته است تا موقعیت بازدارندگی و دفاعی خود را در جناح شرقی ناتو تقویت کند.

ایالات متحده و متحدان اروپایی خود روسیه را متهم کرده اند که پس از تمرکز بیش از ۱۲۰۰۰۰ سرباز، توپخانه و تانک در مرز، زمینه را برای حمله به اوکراین فراهم کرده است. تجمع مشابهی در بلاروس اتفاق افتاده است.

ناتو پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، شروع به افزایش حضور خود در شرق اروپا کرد. دانمارک، اسپانیا و هلند اخیرا تصمیم گرفتند نیروهای هوایی و دریایی بیشتری را به منطقه بالتیک و دریای سیاه بفرستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha