• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400111410817

مراسم اختتامیه "شهودقدسی" در شیراز برگزار شد

مراسم اختتامیه "شهودقدسی" در شیراز برگزار شد

ایسنا/فارس مراسم اختتامیه چهارمین و پنجمین جشنواره قرآن هنر دانشجویان سراسر کشور (شهود قدسی) با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

صبح پنجشنبه ۱۴ بهمن و همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر و میلاد حضرت امام محمدباقر(ع)، مراسم اختتامیه چهارمین و پنجمین دوره جشنواره دانشجویی سراسری قرآن و هنر "شهود قدسی" به شکل حضوری و مجازی به میزبانی جهاددانشگاهی استان فارس و با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، مدیر حوزه‌های علمیه فارس، امام جمعه موقت شیراز، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس، اساتید دانشگاه و نفرات برگزیده، برگزار شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در این مراسم گفت: با توجه به شیوع همه گیری کرونا، علیرغم تلاشها، امکان برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره شهود قدسی فراهم نشد، لذا امروز، همزمان اختتامیه چهارمین و پنجمین دوره از این جشنواره دانشجویی قرآن و هنر را برگزار می‌کنیم.

مراسم اختتامیه "شهودقدسی" در شیراز برگزار شد

محمدرضا غلامپور با بیان اینکه در دوره چهارم با توجه به امکان برگزاری کارگاه‌های حضوری، تعداد شرکت کنندگان و آثار در این جشنواره سراسری بیشتر بود، گفت: دوره چهارم ۴۱۹۶ اثر توسط دانشجویان هنرمند به جشنواره ارسال شده بود و در دوره پنجم به دلیل اینکه امکان برگزاری کارگاه‌های حضوری را به دلیل شیوع کروناویروس نداشتیم، تعداد آثار دریافتی دبیرخانه ۲۴۹۳ اثر بوده است.

غلامپور با یادآوری اینکه جشنواره تجسمی قرآن و هنر، یک جشنواره دانشجویی دوسالانه است که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برگزار می‌شود، گفت: در دوره چهارم، بالغ بر ۱۰۰ کارگاه با حضور و استقبال خوب دانشجویان برگزار شده بود اما در دوره پنجم، کارگاه‌ها در چند دانشگاه و به شکل مجازی امکان برگزاری داشت.

دبیر جشنواره شهود قدسی با تاکید براینکه آثار ارسالی دانشجویان به دوره پنجم شهود قدسی از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده است، گفت: این جشنواره در قالب سه رشته پوستر، تصویرسازی و لوگوتایپ به صورت دو سالانه برگزار می‌شود.

غلام‌پور با بیان اینکه موضوعات جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود، افزود: شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، طراحی لوگوتایپ برای اسامی سوره‌ها و سوگندهای قرآنی، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، تصویرسازی قصه‌های قرآنی و آیات مربوط به جهاد از اصلی‌ترین موضوعات این جشنواره بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: در دوره چهارم جشنواره شهود قدسی ۱۳۳ اثر از ۱۱۱ دانشجو به مرحله نهایی داوری رسید و تعداد آثار رسیده به مرحله نهایی داوری در دور پنجم، علیرغم کاهش در سرجمع آثار ارسالی نسبت به دوره قبل، ۸۹ اثر بود.

غلامپور با قدردانی از همه دانشجویان هنرمند شرکت کننده در این جشنواره و با تاکید براینکه آثار بسیار ارزشمند و قابل تامل بوده است، گفت: آثار برگزیده این دو دوره جشنواره، در قالب نمایشگاه‌های حضوری و مجازی، به نمایش درآمده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

معاون جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد که در برگزاری این جشنواره، دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه، دانشگاه‌های مختلف استان، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، ستاد اقامه نماز، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و البته معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، همراهی و همکاری و حمایت داشته اند.

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه، از نفرات برتر دوره‌های چهارم و پنجم جشنواره شهود قدسی، تجلیل و قدردانی شد.

مراسم اختتامیه "شهودقدسی" در شیراز برگزار شد

مراسم اختتامیه "شهودقدسی" در شیراز برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha